OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åt vår kund söker vi en Upphandlare
Uppdragsbeskrivning:
Vår kund söker en upphandlare som kan driva upphandlingsprojekt och ta ansvar för leverans under hela upphandlingsförfarandet. Uppdraget innebär att vara projektledare för ett antal upphandlingar, såväl annonserade som direktupphandlingar, inklusive nödvändiga förstudier och utredningar, och i den rollen ansvara för att leda arbetet genom de olika stegen.
Du ska i dialog med berörda intressenter och sakkunniga säkerställa framdrift, fånga krav, upprätta upphandlingsdokument, samt förankra process och resultat. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sakkunniga. I övrigt sedvanliga projektledaruppgifter såsom att leda workshops, projektmöten och sammanställa underlag till styrgrupp för rapportering, beslut eller prioriteringar.
Då uppdraget avser upphandlingsprojekt förutsätts erfarenhet av offentlig upphandling och av att driva och projektleda upphandlingsuppdrag under hela upphandlingsprocessen. Du kommer att agera i en strategiskt ledande roll i uppdraget vilket även ställer krav på god ledarskaps- och samarbetsförmåga.
Erfarenhetskrav:
Du ska ha minst 9 års erfarenhet av offentlig upphandling. Antingen av att ha arbetat inom offentlig sektor, som upphandlare eller motsvarande, och genomfört offentliga upphandlingar eller genom att som konsult ha bistått offentlig sektor, som upphandlingskonsult eller motsvarande, och genomfört offentliga upphandlingar.
Du ska ha erfarenhet av att, från ax till limpa, driva och projektleda minst 10 upphandlingsprojekt avseende upphandling av tjänster (framtagande av upphandlingsdokumentation inkl. upprättande av kravspecifikation, hantera annonsering, frågor och svar, kvalificering/utvärdering, efterannonsering m.m.).
Du ska ha genomfört minst 4 offentliga upphandlingar som avsåg ramavtal för konsulter alternativ konsultmäklare. Anskaffningarna ska ha genomförts genom ett annonserat förfarande enligt LOU eller LUF.
Du ska ha genomfört minst 5 upphandlingar i upphandlingsverktyget TendSign.
Du ska ha erfarenhet av minst 2 upphandlingar som har genomförts enligt LUF.
Mervärdeskrav:
Du bör ha erfarenhet av minst 1 upphandling av biljettkontrollverksamhet/biljettkontrollgrupper.
Du bör ha erfarenhet av minst 1 annonserad upphandling av konsultmäklare.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.