Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten har nyrekryterat under våren och rekryterar nu ytterligare en upphandlare! Är du intresserad av att genomföra upphandlingar och verksamhetsutveckling?

Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du självständigt genomför kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Under hösten kommer vi att göra en nystart och påbörja arbete med utveckling av vår verksamhet vilket ger dig stora möjligheter att påverka arbetet framåt.

Hos oss välkomnas du till en verksamhet full av engagemang, framåtanda, kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi kännetecknas av en prestigelös kultur som månar om samverkan och erfarenhetsbyte.

Upphandlingsverksamheten ligger organisatoriskt under kansliavdelningen på Klippans kommun och arbetar på uppdrag av Klippans, Perstorps, Bjuvs, Åstorps och Örkelljungas kommuner samt Söderåsens miljöförbund. Tjänstens placering är i Klippan samt vid behov även Åstorp, Bjuv, Perstorp och Örkelljunga. Verksamheten är bemannad med en upphandlingschef, en upphandlingsjurist samt tre upphandlare. Vi har en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

I Klippans kommun är vi 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, näringsliv och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• ansvara för planering, genomförande och avslut av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning,
• att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering,
• att kunna vara rådgivande kring upphandlings- och inköpsfrågor gentemot våra beställare,
• att ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med våra beställare,
• aktivt medverka i verksamhetens utvecklingsarbete av arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling.

Till din hjälp och i ett nära samarbete kommer du ha de andra medarbetarna i ditt team.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har:
• högskoleutbildning/universitetsutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig
• minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare inom varor eller tjänster och då självständigt genomfört upphandlingar
• erfarenhet av att leda stora och små upphandlingsprojekt
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

För tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet:
• från något av områdena it eller entreprenader
• av arbete i en politiskt styrd organisation.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor, motivation och engagemang för tjänsten.

Vidare kräver arbetet att du har god dator- och systemvana. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk, diplomatisk, har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du har integritet och fattar självständigt beslut utifrån tillgänglig information och agerar därefter. I din stödjande och rådgivande roll förutsätts att du är lyhörd, prestigelös och pragmatisk med ett professionellt förhållningssätt. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar.

Du delar vår syn på att teamet är kärnan till vår trivsel och utveckling. Genom din förmåga att samarbeta väl med människor i olika funktioner och sammanhang så bidrar du till en positiv arbetsmiljö och organisationens framgång.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. Provanställning kan komma att tillämpas.

För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024