OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig.
Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver.
Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region!
BESKRIVNING
Vi söker nu två engagerade och erfarna upphandlare som tillsammans får vara med och bygga upp upphandlingsfunktionen för Timrå kommun.
En av rollerna innebär funktionsansvar, där du har i uppdrag att leda och utveckla upphandlingsarbetet. I båda rollerna är du en nyckelperson i arbetet att säkerställa efterlevnad av lagen om offentlig upphandling samt att förbättra våra upphandlings- och inköpsprocesser.
Upphandlingsfunktionen tillhör ekonomiavdelningen på Timrå kommun, där du får en central roll i att säkerställa att våra verksamheter får de produkter och tjänster de behöver för att kunna leverera samhällsservice på hög nivå.
I denna roll får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du är en viktig del i kommunens arbete att skapa värde för dem vi är till för.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss får du en sammanhållande roll i de upphandlingsprojekt du tilldelas. Du kommer främst ansvara för att planera, leda och genomföra upphandlingar samt ge råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor inom hela kommunen. Som funktionsansvarig upphandlare kommer du ha ett utökat ansvar för att säkerställa operativ effektivitet och utveckla processer inom upphandlingsfunktionen.
Du kommer också att stödja verksamheterna med inköpsfrågor, säkerställa att inköp görs på ett kostnadseffektivt och hållbart sätt samt utveckla och förbättra kommunens inköpsstrategier och rutiner.
Du är en viktig länk mellan kommunen och våra leverantörer och jobbar med avtalsuppföljning för att säkerställa att leverantörer uppfyller sina åtaganden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, upphandling eller motsvarande KY-utbildning Arbetslivserfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för upphandlingar, främst inom LOU, dess tillämpning och praxis Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet Meriterande Erfarenhet av digitala upphandlingssystem, tex e-avrop Meriterande erfarenhet av att arbete med inköpssamordning
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen ser vi även att du är strukturerad och har god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter.
VILLKOR
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid och erbjuder flexibel arbetstid när verksamheten tillåter.
Du kommer arbeta i en organisation med givande och omväxlande arbetsuppgifter, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Du kommer arbeta i nyrenoverade och moderna lokaler, allt för att stödja kollegialt lärande och samarbete.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.