Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som upphandlare i en verksamhet med starkt hållbarhets- och miljöfokus för hela Luleå?
Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 220 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt.
Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.
Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som upphandlare har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart.
Om rollen
Som upphandlare på Lumire är du en del av ekonomiavdelningen där du arbetar nära bolagets inköpssamordnare samt Luleå kommuns inköpsavdelning.
Vi söker en engagerad och ansvarsfull person som kommer att spela en central roll i vår verksamhet med fokus på inköp och upphandling. I denna position kommer du att ansvara för de löpande arbetsuppgifterna inom upphandling- och avropsfrågor, där du genomför direktupphandlingar, avrop från dynamiska inköpssystem och inköpscentraler, förnyade konkurrensutsättningar, samt hanterar vissa annonserade upphandlingar.
Ditt arbete innefattar även att ge stöd i inköps- och avtalsfrågor samt att säkerställa en systematisk förvaltning av avtal. För att effektivisera våra processer kommer du att delta i förbättringsarbetet i nära samarbete med bolagets inköpssamordnare. Som representant för Lumire deltar du aktivt vid behov i Luleå kommuns koncernövergripande upphandlingar, vilket ger dig möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling. Du håller dig uppdaterad inom ditt område bland annat genom att delta på aktuella nätverksträffar.
Vi söker dig som har:
· utbildning i ekonomi, inköp eller annat relevant område
· några års erfarenhet av att arbeta inom inköp och upphandling
· kunskaper inom LOU/LUF/LUK
· van användare av Officepaketet
· goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt
· B-körkort
Som person gillar du ordning och reda och har en god administrativ förmåga. Du eftersträvar hög kvalitet, är driven och vågar ta beslut när situationen kräver. Du kan arbeta självständigt men är också bra på att samarbeta med andra samt är nyfiken på att lära känna den verksamhet du arbetar med.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder ett utmanande och spännande arbete med stor påverkansmöjlighet och delaktighet i Lumires utveckling framåt.
Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett friskvårdsbidrag, en friskvårdstimme per vecka samt möjlighet att delta i gemensamma träningsträffar.
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje.
Vill du bli en miljöresurs?
Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.
Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare, heltid.
Placering: tjänsten utgår från Lumires huvudkontor på Ytterviken.
Lönevillkor: Enligt överenskommelse
Eftersom vi bedriver och du kommer att arbeta i en säkerhetsklassad verksamhet, krävs det att du innan anställning genomgår godkänd säkerhetsprövning klass 3.
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta inköpssamordnare Stina Spiik, stina.spiik@lumire.se eller ekonomichef Lotta Rova, lotta.rova@lumire.se.
Facklig kontaktperson för Vision är Josefin Danielsson, josefin.danielsson@lumire.se.
Ansökan
Du söker jobbet via länken.
Sista ansökningsdag är 1 december 2024.