Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

I Mölndals stad är upphandlingsverksamheten uppdelad. Den huvudsakliga försörjningen av varor och tjänster för allt löpande behov tillgodoses genom ramavtal som gäller för kommunens alla förvaltningar. Sådana ramavtal är den centrala upphandlingsenheten inom kommunstyrelsen ansvarig för att tillhandahålla. De centrala ramavtalsområdena uppgår till ca 200 och omfattar mer än 1000 leverantörer. Mölndals stad arbetar sedan flera år tillbaka med elektronisk handel i syfte att minska kostnaderna och förbättra inköpsprocessen vilket gör att kommunens resurser kan användas effektivare. Vi har även ett väl utvecklat upphandlingssamarbete inom Göteborgsregionen.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som kvalificerad upphandlare innebär att självständigt projektleda upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen innefattande behovsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård. Rollen som kvalificerad upphandlare innebär att du styr och ansvarar för flera upphandlingar av såväl varor som tjänster, parallellt. Vid behov ska du även verka som konsult i de upphandlingarna våra förvaltningar och kommunala bolag genomför.

Vi erbjuder ett arbete i en positiv miljö där du får möjlighet att utveckla din kunskap inom offentlig upphandling. Du får arbeta i en organisation med specialistkunskaper inom många områden som verkar ur ett samhällsperspektiv. Upphandlingsenheten består av kompetenta medarbetare där du dagligen får ett inspirerande utbyte av erfarenheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har akademisk examen inom ekonomi, teknik, juridik eller likvärdigt. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete/inköpsarbete. Du är en van IT-användare och har lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift. Du ska arbeta självständigt, kunna samverka med andra, vara lösningsfokuserad och flexibel. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske i augusti efter semestern.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Juridik- och upphandlingsavdelningen Henriette de Maré
031 - 315 12 74
SACO Annika Håkansson

Vision Maka Achalbedachvili
031-315 10 28
Upphandlingschef Christian Larsson
031-315 12 71
Enhetschef Överförmyndarenheten Annika Ewe
031-315 18 81
Tf Upphandlingschef Jonna Eriksson
031-315 12 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, Juridik och upphandling
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 18 juni 2015

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

23 december 2024

Upphandlingssamordnare, Solna stad

Upphandlingssamordnare, Solna stad

23 december 2024

2 januari 2025

2 januari 2025