OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungliga Tekniska Högskolans Studentkår erbjuder ett utmanande och fritt uppdrag på en av Sveriges största tekniska studentkårer med 18 000 medlemmar. Var med och effektivisera och arbete med en ideell organisation. Vi söker en självgående person som kan genomföra upphandlingen och implementeringen av ett nytt medlemssystem under en projektperiod. Bakgrund THS har länge dragits med ett svårhanterat och oflexibelt medlemsystem inte helt anpassat till de faktiska behoven, något som bland annat resulterat i återkommande dyra konsulttimmar varje år. Då det varit obligatoriskt att vara kårmedlem är rutiner och processer uppsatta utefter dessa premisser. Den 1 juli 2010 avskaffas obligatoriet och studenterna kan då själva ta ställning till medlemskap, vilket ställer nya krav på medlemssystemet såsom nya betalningslösningar och att medlemmar kan välja att bli medlem när som helst. Även kösystemet till SSSB:s studentbostäder bidrar till nya krav då studenten behöver vara aktiv medlem i en av Stockholms studentkårer för att kunna vara hyresgäst, något som periodvis kommer behöva kontrolleras mot medlemssystemet. Erfarenhet Du ska ha tidigare erfarenheter av IT-upphandling samt kravställning och gärna jobbat inom systemutveckling. I första hand söker vi en person som kan jobba full tid med projektet men andra arbetsupplägg kan diskuteras. Vid en eventuellt intervju förväntas du kunna redogöra för hur du i stora drag tänkt genomföra uppdraget. Utbildningsbakgrund Högskoleutbildning eller motsvarande. Omfattning/Arbetsuppgifter Uppdraget sker på egen plats, THS kan bistå med möteslokaler vid behov. Kortare resor kan bli nödvändiga för eventuella studiebesök. Uppdraget omfattar att för THS räkning senast den 1 augusti 2010: Planering Utföra en planering av upphandlingsprojektet med projektplan och beskrivning av metoder för kravställning, upphandling och implementation. Även datum och deadlines ska finnas uppsatta. Milstolpe 1: Projektplan för uppdraget (deadline en vecka efter tillsättande) Kravspecificering Kartlägga behoven inom organisationen och framställa en kravspecifikation baserad på dessa. Tänkbara metoder för behovsanalys inkluderar intervjuer, kartläggning av processer, studier av andra medlemssystem, med mera. Produkten ska ha prioriterade krav och följa god sed vad gäller kravspecificering. Milstolpe 2: Presentation av kravspecifikation / behovsanalys Upphandling Ta fram underlag för beslut av upphandling av lösning som tillgodoser framtagna kravspecificationen. Beslutsunderlaget ska som minimum diskutera följande aspekter av lösningen: * Investeringskostnad * Underhållskostnad * Långsiktighet * Utbildningsbehov Milstolpe 3: Presentation av lösningsalternativ Implementation Utefter beslut av lösning sköta implementering av denna och kontakt med eventuella leverantörer. Milstolpe 4: Projektplan för implementering av lösning. Avslut Projektrapport med information om hur projektet gått. Milstolpe 5: Projektrapport Milstolpar Under uppdraget finns följande milstolpar där rapport eller presentation avlägges till styrelsen för beslut eller information. * M1: Projektplan för upphandlingsprojekt * M2: Presentation av kravspecifikation / behovsanalys * M3: Presentation av lösningsalternativ * M4: Projektplan för implementering av lösningen * M5: Projektrapport Rapportering Frågor och kontinuerlig rapportering sker till utsedd kontaktperson. Leveranser av milstolpar sker direkt mot kårstyrelsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Restaurangchef Johan Delerud
Restaurangchef Johan Delerud