Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi just nu en upphandlare inom AV-utrustningtill ettkonsultuppdrag. Uppdraget är på deltid och förväntas starta 2025-01-13 och pågå till och med 2025-06-30
Om uppdragetKunden som är en kommunvid Mälarengenomför just nu en omfattande renovering av kommunhuset . Inflyttning i de nya lokalerna förväntas kunna börja under hösten 2025. Kommunen ska framöver arbeta aktivitetsbaserat vilket ställer stora krav på AV-utrustningen i de nya lokalerna. De nya lokalerna ska t.ex. omfatta ett stort antal mötesrum i olika storlekar, från vilka det bl.a. vara lätt att koppla upp sig på storskärmar för t.ex. teamsmöten.
Vår kund söker enkonsult som kan hjälpa till att genomföra föreståendeupphandling av AV-utrustning. Konsulten ska ha mycket bra kännedom om marknaden för relevant AV-utrustning, men måste vara oberoende i förhållande till specifika leverantörer/märken/produkter. Konsulten måste också ha mycket bra kunskap om upphandlingsreglerna, då konsulten ska bistå beställarna med att utarbeta såväl kravspecifikation som prisbilaga. Upphandlingen kommer sannolikt genomföras i form av ett avrop med förnyad konkurrensutsättning enligt Adda Inköpscentrals ramavtal ”AV-produkter och tjänster 2022”, och det är därmed en fördel om konsulten också har erfarenhet av avrop från detta ramavtal.
Uppdraget kommer till stor del bestå i att – tillsammans med beställarna – utarbeta kravspecifikation och utarbeta prisbilaga.
Följande förväntas bl.a. ingå i uppdraget, i samverkan med aktuella beställare:
Ta fram en tidsatt aktivitetsplan.
Genomgå vilka krav som kan gälla för den nya AV-utrustningen.
Utarbeta kravspecifikation och prisbilaga.
Utgöra stöd för beställarna vid genomförande av upphandlingen t.ex. frågor och svar och eventuellt även ge stöd i samband med utvärderingen.
Eventuellt även stöd för beställarna i samband med det efterföljande införandeprojektet. Beställarna kan t.ex. komma att önska stöd från konsulten med att koordinera eventuella implementationer, leverans och uppsättning av den nya AV-utrustningen.
Övrigt:Start: 2025-01-13Slut: 2025-06-30Omfattning: deltid ca. 60%
Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
• Kunskap, förståelse och erfarenhet av AV-utrustning och inköp av AV-utrustning till omfattande nya lokaler
• Kunskap, förståelse och erfarenhet av offentlig upphandling, och de krav det ställer på aktuella underlag
• Erfarenhet av projektledning
• Minst fem (5) års erfarenhet avseende liknande uppdrag i närtid
Meriterande:
• Erfarenhet av genomförande av motsvarande upphandlingar, gärna i form av avrop med förnyad konkurrensutsättning under Adda Inköpscentrals ramavtal ”AV-produkter och tjänster 2022”, uppräknade produktområden, ej ”AV som tjänst”.
• Erfarenhet av uppdrag inom offentlig/kommunal sektor
Konsulten ska också lämna referensuppdrag av liknande karraktär. Referensuppdragets omfattning ska vara minst 100 timmar.
Referensuppdraget ska vara utfört under de senaste tre (3) åren.AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.