Upphandlare av vårdrelaterade tjänster

Upphandlare av vårdrelaterade tjänster

Arbetsbeskrivning

ValueOne rekryterar en upphandlare av vårdrelaterade tjänster till Region Stockholm. Vi söker dig med väl utvecklat affärssinne som självständigt kan bedriva kvalificerade upphandlingar inom offentlig verksamhet. Har du dessutom tidigare erfarenhet från att köpa in vårdrelaterade tjänster kan vi erbjuda ett utmanande arbete i en inköpsverksamhet som befinner sig i ett spännande utvecklingsskede.

Upphandlingsavdelningen på Serviceförvaltningen levererar stödtjänster inom upphandling och avtalsförvaltning till Region Stockholms övriga nämnder och bolag. Hos oss på upphandlingsavdelningen samlas kompetens och erfarenhet inom området inköp, upphandlingar och avtal, samt kategoristyrning som håller på att införas inom hela regionen. Med hög kvalitet, kostnadsmedvetenhet och effektivitet utför vi tjänsterna så att nämnder och bolag kan fokusera på sina respektive kärnverksamheter. Vi skapar även synergier mellan olika verksamheter inom regionen och bidrar till effektivare stödprocesser. På Upphandlingsavdelningen arbetar i dagsläget 55 medarbetare, spridda på 5 olika enheter. Det är Hälso- och sjukvårdsnämnden (HSN) som ansvarar för att det finns ett utbud av vårdtjänster som svarar för befolkningens behov. För de vårdtjänster som upphandlas enligt LOU bistår vi på upphandlingsavdelningen med upphandlingsstöd. Tjänsten vi söker kommer ha sin hemvist inom om en av enheterna som handhar vårdrelaterade tjänster.

Om rollen

Tjänsten som upphandlare av vårdrelaterade tjänster innebär att du självständigt och affärsmässigt ska driva LOU-upphandlingar i nära samarbete med beställaren, expertgrupper, styrgrupper och beslutsfattare inom verksamheterna. Detta är en strategiskt viktig roll, då du är en nyckelperson genom hela upphandlingsprocessen och är den sakkunniga i upphandlingsfrågor. Som upphandlare av vårdrelaterade tjänster kommer du att vara en viktig del i Hälso- och sjukvårdsförvaltningens (HSF) upphandlingar, HSF är också din viktigaste kund som du kommer att ha en daglig kontakt med.

Du ingår i Serviceförvaltningens upphandlingsavdelning inom Region Stockholm. Avdelningen ansvarar för regionens portfölj av samordnade avtal och upphandlingar.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vara sakkunnig i upphandlingsfrågor (LOU). 
Leda processen i större upphandlingar tillsammans med en projektgrupp. 
Självständigt driva hela upphandlingsprocessen vid mindre upphandlingar.


Tjänsten är placerad i Stockholm. Möjlighet till distansarbete finns. 

Erfarenhet och kompetens

För att du ska bli aktuell för tjänsten bör du ha en akademisk examen inom ekonomi, inköp eller juridik, eller annan för rollen relevant utbildning. Utöver detta bör du ha minst två till tre års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete i offentlig sektor. Önskvärt för tjänsten är goda kunskaper om lagarna om offentlig upphandling, främst LOU. Det är meriterande med erfarenhet inom upphandling av hälso- och sjukvårdstjänster samt sociala tjänster, liksom kunskaper i inköpsmetodik, utvärderings- och prismodeller samt projektmetodik. Kunskaper i Excel och PowerPoint samt vana från att arbeta med Tendsign eller liknande system är ett krav.

Den vi söker bör ha god kommersiell förståelse och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav. Det är viktigt att du tycker om att jobba i större team och är en relationsbyggande person.

Du är en social, öppen och ärlig person som har lätt för att samarbeta med andra. Prestigelöshet, nyfikenhet, ordningssinne, ansvarsfullhet och god analytisk förmåga är ytterligare egenskaper vi värdesätter hos dig.

För rätt person kan vi erbjuda ett utvecklande och utmanande arbete i en organisation som är inne i ett spännande skede, där sättet att genomföra upphandlingar är under stark utveckling. Fokus ligger på att effektivisera och optimera processer och metoder samtidigt som man förbättrar kvaliteten, allt inom ramen för vad upphandlingslagar och andra regler tillåter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024