OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av upphandling inom teknisk fastighetsdrift? Vill du bidra till samhällsnyttan samtidigt som du arbetar med kunniga och insatta kollegor? Då kanske rollen som Upphandlare hos Locum kan vara ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt ägaren Region Stockholm. Ett sjukhus är en komplex fastighet. Här finns många tekniska system som måste fungera dygnet runt, året runt för att den samhällsviktiga vården ska kunna bedrivas. Locum bedriver förvaltningen av vårdfastigheterna systematiskt med en väl fungerande skötsel och drift som bas men har ingen egen intern byggverksamhet eller driftsorganisation utan upphandlar (under LOU) entreprenörer för detta ändamål. Tillsammans med driftentreprenörer på sjukhusen arbetar de varje dag för att se till att värme, vatten, el och ventilation fungerar som det ska.
Nu söker Locum en upphandlare som främst ska ansvara för upphandlingar av ramavtal avseende teknisk drift och utemiljö för Locums sjukhus och vårdfastigheter. Det här vill du inte missa!
Förutom att projektleda arbetet avseende upphandlingar verkar du även kompetensstöd till Locums interna beställare genom hela upphandlingsprocessen och avtalsperioden. Tillsammans med enhetens kollegor informerar och utbildar ni kontinuerligt övriga organisationen i frågor rörande upphandling, entreprenadjuridik och beställning mot ramavtal. Arbetet inkluderar upphandling av varor, tjänster och entreprenader samt olika ramavtal.
Ex på arbetsuppgifter: Genomföra upphandlingar och förnyad konkurrensutsättning. I arbetet ingår bland annat arbetsmöten för framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdera inkomna anbud, upprätta beslutsunderlag och kontrakt.
Stötta stab och förvaltning i avtalsrelaterade frågor avseende fastighetsdrift och utemiljö på strategisk såväl som operativ nivå.
Utforma inköpsstrategier
Uppföljning av avtal
Vara ett stöd för organisationen under kontraktets livslängd
Informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom området upphandling, driftavtal och entreprenadjuridik
Vidareutveckling av med mallar och rutiner
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har en fastighetsteknisk grundförståelse och flera års erfarenhet av att handla upp entreprenader med tyngd på driftentreprenader samt tillämpat avtalsuppföljningar enligt ABFF. Eftersom Locum råder under LOU ser vi även att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar.
Du har en relevant högskoleutbildning alternativt eftergymnasiala kurser/utbildningar inom inköp.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och pragmatiskt i ditt tankesätt, samtidigt som du är reflekterande och ställer frågor för att säkra ett välgrundat upphandlingsunderlag. Du är affärsmässig, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål.
Inom Locum råder hög teamanda så det är viktigt att också du vill dela med dig av dina kunskaper och är nyfiken och intresserad.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Locum med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Välkommen in med din ansökan!
Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sarah Sturesson på 08-120 50 425.
Befattningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning inklusive registerkontroll hos Säpo genomförs i slutskedet av rekryteringsprocessen.
För att läsa mer om vad detta innebär: www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet/registerkontroll-och-sakerhetsklass.html#Vembeslutarvilkensakerhetsklassenpersonskaplacerasi