OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Kommunens devis är ”Långt ifrån lagom” och ledorden för vår arbetsplats är ”öppen, orädd och energisk”.
Är du intresserad av att arbeta med inköp och upphandling i en kommun där det händer mycket och framtidstron är stark?
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde Upphandlingar som organisatoriskt finns på Kommunledningsförvaltningen ansvarar bl.a. för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med ett tydligt kundfokus.
Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av TendSign, ett webbaserat upphandlingssystem, och har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel.
Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till ca 1,1 miljarder. Verksamhetsområde Upphandlingar har idag 10 medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen. Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.
Som upphandlare kommer du att ansvara för kvalificerade upphandlingar inom kategoriområde entreprenad.
Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar, från behovsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag till avtalsuppföljning. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för befattningen alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom upphandling eller strategiskt inköp och/eller som anbudsansvarig/Bid-manager.
Du har kunskap inom juridik, avtal och entreprenadrätt. Kunskap om lagen om offentlig upphandling och tillämpliga regelverk är meriterande.
Vi söker dig som har genomfört upphandlingar, både förenklade och större öppna upphandlingar, avrop, förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar. Erfarenhet av inköp och upphandling i större organisationer eller näringslivet är också meriterande.
Du har erfarenhet av att arbeta i projektform och är mål- och kvalitetsinriktad. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du affärsmässig, analytisk och strategisk, har stor integritet samt har en god social förmåga och servicekänsla. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera med din omgivning för att öka förståelsen för samt tydliggöra värdet och nyttan av genomförda upphandlingar.
Arbetssituationen är ofta komplex och kräver en mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.
Du känner väl igen i Botkyrkas ledord: öppen, orädd och energisk.
Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning samt etnisk och religiös tillhörighet.
Anställningsform: Heltid
Ansökan
För mer information, vänligen kontakta Jane Mottet Age, jane@hrmab.se
Intervjuer kommer att ske löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar