OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Futurum Fastigheter behöver nu förstärka vårt team med en Upphandlare. Har du tidigare upphandlat entreprenader inom byggnads-, anläggnings- och installationsarbeten och vill arbeta i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar? Vill du även bidra till en god skolmiljö för Örebros barn och ungdomar? Då kan rollen som upphandlare på Futurum vara ditt nästa och bästa steg i karriären!
Om tjänsten
Som upphandlare hos oss blir du spindeln i nätet när vi ska göra de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision – Miljöer värdiga våra barn. Du kommer att driva och genomföra upphandlingarna tillsammans med vår övriga kompetenta organisation, där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar enligt LOU. Din roll blir att leda detta arbete från start till mål genom samarbete med aktuell kravställargrupp, därmed säkerställa att aktuella lagar efterföljs.
På Futurum strävar vi alltid efter att arbeta med ständiga förbättringar och fortlöpande med utveckling av befintliga utvärderingsmodeller och arbetsrutiner.
Du kommer bland annat att arbeta med:
att genomföra upphandlingar såsom ramavtal avseende bland annat konsulttjänster och entreprenader samt genomföra objektsupphandlingar av större investeringsprojekt
följa upp avtal och avtalstrohet
vara organisationens stöd under kontraktens livslängd
genomföra förnyade konkurrensutsättningar
stödja internt vid framtagande av förfrågningsunderlag
utvärdera inkommande anbud samt upprätta beslutsunderlag och kontrakt
informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom ditt kompetensområde
utforma inköpsstrategier
Vår viktigaste tillgång är våra medarbetare och därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Det finns en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa.
Är det här du?
För att du ska bli framgångsrik i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av inköp eller upphandling av konsulter och entreprenörer, gärna inom bygg- och fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper inom AB, ABT och ABK samt kunskap inom LOU och LUF.
Vi ser att du har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för det här uppdraget relevant område. Det kan exempelvis vara juridik, ekonomi eller teknik alternativt annan utbildning som tillsammans med din arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig. Du har en god svenska i såväl tal som skrift. Vi använder oss av TendSign upphandlingsverktyg så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet från det.
Som person är du strukturerad, noggrann och nyfiken. Du har ett stort intresse och förståelse för hur verksamhet och inköpsprocess samspelar för att uppnå bästa resultat. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt har en förmåga att kunna projektleda kollegor mot ett mål. Dessutom är du analytisk, drivande och tycker om att arbeta i ett högt tempo med eget ansvar.
I rollen krävs också att du har lätt att anpassa dig till nya situationer, att du kan prioritera och ibland omprioritera ditt arbete på ett bra sätt, samt att du slutför dina uppdrag inom angiven tidsram.
Annat viktigt att veta
Du kan komma att arbeta med känslig information och därför kommer en bakgrundskontroll att genomföras.
Välkommen med din ansökan senast 25 augusti. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Visst låter det här som en spännande och viktig tjänst? Har du frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till Fastighetschef Louis Georgis på telefon 070-020 28 25. Har du frågor kring anställningen och dess villkor är du välkommen att höra av dig till vår Personalchef Jeanette Hellnemo via mail jeanette.hellnemo@futurumfastigheter.se
Krav
Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för det här uppdraget relevant område
Flerårig erfarenhet av inköp eller upphandling av konsulter och entreprenörer
God svenska i tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet av inköp eller upphandling inom bygg- och fastighetsbranschen
Erfarenhet från upphandlingsverktyget TendSign