OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomienheten i Stockholm har ett brett uppdrag och ansvarar för bland annat ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och statistik, inköp och upphandling och samordning av ledningssystem och kvalitetsuppföljning på IVO. Inköpsfunktionen består idag av två personer varv en ska vara föräldraledig, därför söker vi nu en vikarie som vill bidra i IVO:s arbete med upphandling och inköp!
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera avrop från ramavtal och genomföra direktupphandlingar. Du kommer att självständigt planera, leda och genomföra alla typer av upphandlingar enligt LOU. I arbetet ingår att upphandla inom olika områden såsom t ex : IT, konsulter, utbildning, lokalvård, återvinning, resebyråtjänster etc. En viktig del av arbetet är att ge verksamheten råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor och att arbeta med avtalsuppföljning. På IVO och på enheten pågår en hel del utvecklingsarbete, just nu arbetar vi med att utveckla just avtalsuppföljningen och även e-handel. Du kommer att ha en stor del i att bidra i det arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning på ekonomi, juridik, teknik eller yrkesutbildning med inriktning inköp/upphandling
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling på statlig myndighet
• Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling (LOU)
• Goda datakunskaper i MS Officepaket och TendSign
• Förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, du ska ha förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt bemötande. Vidare tror vi att du drivs av att ständigt utveckla och förbättra affärsmässiga inköp på IVO.
Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av:
• E-handelssystemet Visma Proceedo
Anställningen är ett vikariat med placering i Stockholm. Start 1 september 2021 till och med 31 december 2022.
Hur du ansöker
Märk din ansökan med dnr: 2.1.1-20508/2021 . Sista ansökningsdag är den 1 juni 2021. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Välkommen med din ansökan!
IVO kan erbjuda dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation
Vi erbjuder dig en roll med ansvar och variation i arbetsinnehållet samt goda möjligheter att påverka såväl din personliga som IVO:s utveckling. Du blir en del av ett team med trevliga och kompetenta kollegor med fokus på att vara ett proaktivt stöd som skapar verksamhetsnytta för verksamheten som består av en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01