Upphandlare för medicinteknisk utrustning

Upphandlare för medicinteknisk utrustning

Arbetsbeskrivning

Område inköp

Är du vår nästa kollega som trivs med ditt yrkesval, kan bidra med kunskap, en rejäl arbetsinsats och är beredd att satsa på ditt uppdrag?

Vi söker
Du har högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, juridik eller motsvarande och gärna erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete. Erfarenhet av projektledning är meriterande.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjlighet till ett brett arbetsområde med stora kontaktytor. Du får ansvara för hela upphandlingsprocessen och avtalsuppföljningen. Du arbetar nära verksamheten och har stora möjligheter att påverka ditt arbete för att nå ett gott resultat. Område inköp har stor kompetens, ett gott arbetsklimat och våra uppdragsgivare ser oss som en självklar partner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan vara aktuell.

Det här får du arbeta med
Vi arbetar kategoribaserat med upphandlingar och du kommer få arbeta med att:
- driva upphandlingsprojekt och formulera avtal inom områdena medicinteknisk och annan utrustning samt tillhörande förbrukningsartiklar.
- vara konsultativt stöd till verksamheter i upphandlings- och avtalsfrågor.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss är du trygg i dig själv och i din yrkesroll samt behåller ett realistiskt perspektiv och rätt fokus i situationer som kan upplevas pressande. Du tar eget ansvar i ditt arbete och driver arbetet framåt inom de ramar som finns, men vi ser även gärna att du är kreativ i ditt tankesätt. För dig är det viktigt att se resultat och alltid slutföra dina projekt.

Vår arbetsgrupp utmärks av arbetsglädje och gott samarbete och vi tror att även du kommer att bidra till att både sprida en positiv attityd i gruppen men även i relationen med våra kunder. Vi ser att du, precis som vårt team, har starkt kundfokus och är tillmötesgående. Vidare strävar du efter att skapa engagemang och delaktighet i dina projekt och du gör vad du kan för att nå ett gott resultat. Vi förväntar oss att du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och finns där för verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och strävar efter mångfald. Körkort B är ett krav då tjänsten innefattar resor inom regionen.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta inköpschef Carina Mattsson, 076-724 39 96. Välkommen med din ansökan via länken. Sista ansökningsdag är den 21 april.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Område inköp har 28 medarbetare och upphandlar varor och tjänster för cirka 1,9 miljarder kronor per år. Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner inom vårt verksamhetsområde. Bra affärer är ett ledord för vår verksamhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 21 april 2020

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024