Upphandlare för spännande uppdrag till myndighet i Kalmar!

Upphandlare för spännande uppdrag till myndighet i Kalmar!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren upphandlingskonsult till stor myndighet i Kalmar för ett spännande uppdrag! Har du hög kompetens inom offentlig upphandling? Ansök redan idag!

Om uppdraget

Myndigheten har behov av att förstärka bemanningen av upphandlingsfunktionen med en upphandlingskonsult. Du kommer arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter för upphandling inom myndighet, exempelvis:
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp enligt LOU 
• göra självständiga upphandlingar över tröskelvärdet enligt LOU 
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal. 
Du kan även komma att arbeta som specialiststöd i upphandlingsfrågor inom myndigheten.

För att vara kvalificerad för uppdraget ska du uppfylla följande: 
• minst fem (5) års erfarenhet av upphandlingsprojekt omfattande samtliga steg i inköpsprocessen över tröskelvärdet enligt LOU 
• akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet 
• minst fem (5) års erfarenhet av att stötta beställare i frågor som rör upphandling 
• mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska

Meriterande krav:
• erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning 
• erfarenhet av att tag fram modell för och/eller implementerat avtalsuppföljning 
• erfarenhet av att arbeta på en myndighet, som konsult eller anställd 
• erfarenhet av att införa och arbeta med e-handelssystem 
• erfarenhet av att genomföra upphandlingar i upphandlingsverktyget e-Avrop 
• erfarenhet av upphandlingar av IT-system enligt LOU 
• erfarenhet av förhandling enligt ramarna för LOU.

Utöver detta ser vi också att du: 
• Har erfarenhet av arbete som i stor utsträckning utförs självständigt till exempel utifrån tillämpade riktlinjer och praxis vid myndigheten 
• kan arbeta självständigt utifrån givna ramar avseende metoder och rutiner 
• kan utföra arbete bestående av ett flertal olikartade uppgifter som ofta är av analyserande och utvärderande karaktär 
• diskutera och förankra uppdrag med myndighetens upphandlare eller ansvarig enhetschef 
• har teoretisk och praktisk kunskap med bred erfarenhet inom upphandlingsområdet.

Beräknad starttid för uppdraget är efter överenskommelse dock senast 2024-10-01 och gäller i sex (6) månader från och med 2024-10-01 till och med 2025-03-31, där myndigheten har möjlighet att förlänga avtalet med oförändrade villkor som längst till 2025-09-30.

Övrigt:

Uppdraget gäller kontorstid, helgfri vardag mellan klockan 08.00-17.00. Uppdraget utgår från myndighetens lokaler i Kalmar. Arbete på distans kan ske enligt överenskommelse 

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se 
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2024
  • Ansök senast: 13 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024