Upphandlare, Gävle

Arbetsbeskrivning

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Inköpsfunktionen är en del av Lantmäteriets koncerngemensamma enheter och genomför upphandlingar av varor/tjänster samt ger stöd till kärnverksamhetens operativa inköpsprocess. Lantmäteriets ambition är att vara en ledande e-myndighet. För inköpsfunktionen innebär det att ha fokus på elektroniska processer för inköp och upphandling. Vi använder i dag upphandlingsverktyget Tendsign, e-beställsystemet Proceedo och spendverktyget Spendency. Ett arbete med att implementera ett tvärfunktionellt arbetssätt avseende kategoristyrt inköpsarbete inom hela organisationen pågår.
Inköpsfunktionen söker nu en upphandlare med placering i Gävle.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med:
• att genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) på uppdrag av och i nära samarbeta med verksamhetsansvariga. Även avrop genom förnyad konkurrensutsättning och andra förfaranden kommer att bli aktuella
• att ge rådgivning och stöd till verksamheten
• att aktivt delta i arbetet med att utveckla våra inköpsprocesser i syfte att optimera vårt bidrag till verksamhetsnyttan
Du arbetar teambaserat och i nära kontakt med funktionens övriga medarbetare.
Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma är bl a: 
• Uppföljning av leverantörsprestanda
• Spendanalyser
• Deltagande i kategoriteam

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Upphandlingskompetens förvärvad genom grundläggande utbildning inom området kompletterad med praktisk erfarenhet av offentlig upphandling.
eller
• Högskoleutbildning inom ekonomi, IT eller juridik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt kunskap om LOU.
eller
• Erfarenhet av att företräda leverantörer i anbudsgivning till den offentliga sektorn.
För arbetsuppgifterna krävs god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet/kunskaper om leverantörsstyrning och kategoristyrt inköpsarbete är meriterande.
 
Personliga egenskaper vi värdesätter är att du:
• Har förmågan att jobba självständigt såväl som i team
• Har initiativförmåga
• Är strukturerad med en välutvecklad analytisk förmåga
• Är utåtriktad och skapar goda kontakter och relationer i yrkesmässiga sammanhang
• Har ett konsultativt förhållningssätt

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Inköpschef Göran Persson, telefon 070-3833776. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg telefon 026-633379 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg telefon 026-633122.
Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 mars 2017

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024