OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Föredrar du att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig!
Helsingborgshem söker nu en upphandlare med intresse för entreprenadupphandling, välkommen med din ansökan!
Ansvarsområden
I rollen som upphandlare arbetar du omväxlande med hela upphandlingsprocessen, från att ta fram förstudie och upphandlingsdokument till att teckna avtal och följa upp. Ditt fokusområde är entreprenadupphandlingar men du kommer vara delaktig i upphandlingar inom andra områden. Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för att driva upphandlingar enligt en strukturerad process som präglas av ett starkt affärstänk - allt för att säkerställa den bästa affären för Helsingborgshem. Utöver arbetet med upphandlingar kommer du även att ges möjlighet att vara med och påverka såväl avdelningens som bolagets fortsatta utveckling.
Ditt dagliga arbete innebär allt från projektledning, förhandling och kravställning till leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsrelationer. Du kommer även vara en central funktion i Helsingborgshems arbete för konkurrenskraftiga och välfungerande avtal. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du blir en del av ett team som har höga ambitioner och är bra på att samarbeta.
Helsingborgshem arbetar enligt en tydlig värdegrund; vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss, vilket ger dig som medarbetare ett tydligt förhållningssätt till hur du driver, planerar och strukturerar ditt arbete. Du blir en del av en avdelning i förändring där du ges möjlighet att vara med och utforma och påverka. Teamet kännetecknas av nära samarbete, hjälpsamhet och utveckling. Du rapporterar till Inköp- och upphandlingschef.
Arbetstider
Heltid, tillträde enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
Utbildning inom aktuellt område alternativt annan relevant utbildning med inriktning, upphandling, inköp eller annan relevant utbildning
Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling och dess olika faser
Goda kunskaper i LOU och/eller LUF
Van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande IT-system
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vidare är det meriterande med erfarenhet av entreprenadupphandling och kunskap i regelverken AMA-systemet, AB04, ABT06, ABK09 samt AFF.
Du är ansvarsfull och strukturerad och har förmågan att självständigt driva och planera ditt arbete. Du är affärsmässig, har god förhandlingsvana och viljan att alltid göra den bästa affären. Att driva och leda projekt är något du trivs med och du har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du är prestigelös och tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv på saker. Ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet och tydlighet är något som du värderar högt. Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift och sätter stort värde på hantverket. En vardag bestående av omväxlande arbetsuppgifter motiverar dig och du trivs i en föränderlig miljö.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-02-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar Helsingborgshem med Randstad. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se
Om företaget
Helsingborgshems uppdrag är att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Vi utvecklar boenden, stadsdelar och service som matchar våra hyresgästers olika livsstilar och behov. För många av oss är det vårt stora samhällsengagemang som gör att vi väljer Helsingborgshem.
Som ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden är vi idag ca 230 medarbetare som ser till att våra hyresgäster trivs hos oss. I våra olika roller har vi möjlighet att bidra till både kort-och långsiktiga initiativ som gör skillnad för både individ, stadsdel och stad. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att våga, utvecklas och bry oss på jobbet, varje dag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044