OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ÖSTERSUNDS KOMMUN SERVICEFÖRVALTNINGEN söker Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställningen. Samtliga kommuner inom Jämtlands län samarbetar inom upphandling via ett gemensamt upphandlingskontor. Upphandlingskontoret finns i Östersund och upphandlar ramavtal för varor och tjänster som de samverkande kommunerna har behov av. Jämtlands Gymnasieförbund, Norra Jämtlands Räddningstjänstförbund samt Krokomsbostäder AB köper motsvarande tjänster av oss. Kontoret styrs politiskt via Gemensam nämnd för upphandlingssamverkan (GNU). Upphandlingskontoret gör även upphandlingar på uppdrag, det kan vara varor och tjänster som är specifika för någon förvaltning inom någon av kommunerna. Idag består upphandlingskontoret av åtta medarbetare som alla sitter i Östersund där även denna tjänst kommer att vara förlagd. Arbetsuppgifter Att arbeta som upphandlare hos oss är utvecklande och varierande och innebär att i nära samverkan med våra beställare professionellt genomföra upphandlingar inom många olika områden. Arbetet innefattar att säkerställa att varor, tjänster och entreprenader upphandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Du kommer självständigt att ta fram förfrågningsunderlag och göra utvärderingar i samråd med beställare. Vidare är uppföljning och förvaltning av avtalen viktiga delar i ditt arbete. Vi arbetar även på uppdrag som konsulter ute i de olika kommunerna vilket innebär många kontaktytor både internt och externt. Kvalifikationer Vi tror att du har en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi eller teknik alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Som person har du en stark affärsmässig ådra kombinerat med hög integritet och ett affärsetiskt angreppssätt. Då du självständigt driver dina upphandlingar behöver du vara lyhörd och ha en hög samarbetsförmåga i dina interna och externa relationer. Vidare ställer arbetet krav på flexibilitet samt att du tycker om att hitta kreativa lösningar och förslag. Du har ett starkt engagemang i dina arbetsuppgifter och eftersom du planerar och organiserar ditt eget arbete trivs du med att arbeta strukturerat och mot deadlines. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift vilket är en förutsättning när du håller i presentationer eller i förhandlingssituationer. Arbetet är väldigt dataintensivt och därför är goda kunskaper i Officepaketet och framförallt i Excel en fördel. Kunskaper i LOU (Lagen om offentlig upphandling) är meriterande men inget krav. Körkort för bil krävs i tjänsten.