OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN, UPPHANDLINGSKONTORET Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse Bergs, Härjedalens, Krokoms, Åre och Östersunds kommuner samverkar inom upphandlingsområdet genom att ha ett gemensamt upphandlingskontor inom Östersunds kommun. Tjänstgöringen är huvudsakligen förlagd i Östersund. Kontoret har idag sex medarbetare. Upphandlare hos oss är ett utvecklande och varierande arbete som innebär att i nära samverkan med våra beställare professionellt göra upphandlingar inom många olika områden, såväl varor som tjänster. Uppföljning, förvaltning av avtal och liknande är också viktiga delar i arbetet. Arbetet innehåller många kontaktytor både externt och internt. Då du också kommer att medverka i kontorets externa information och utbildningar ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tror att du har högskoleutbildning, gärna mot ekonomi eller teknik, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har kunskaper om Lag om offentlig upphandling, och helst också praktisk erfarenhet från offentlig upphandling. Du bör ha körkort för personbil.