OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skriv din ingress här
Är du en social person som som trivs att arbeta självständigt? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om uppdraget
Myndigheten söker dig som har förmåga att kunna bedriva arbetet självständigt samt har en förmåga att leverera resultat. Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Solna, med möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Start omgående eller efter överenskommelse, dock senast 1 februari och pågår till juli 2023.
Dina arbetsuppgifter
I din arbetsuppgifter som upphandlare/inköpare är det viktigt du har en hög social förmåga då arbetet innebär många kontakter internt och externt. Dina primära arbetsuppgifter består av:
- Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
- Upprätthålla befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
- Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register
- Hantering av offerter/anbud och urval av leverantörer
- Göra självständiga direktupphandlingar och inköp, upphandlingar samt avrop från statliga ramavtal
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet från likande arbete
- Alternativt yrkeshögskoleutbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet som från likande arbete
- Erfarenhet att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TedSign, Mercell
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Goda kunskaper i MS Office
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av it-inköp till inköpsenhet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson