OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att göra goda affärer och skapa bra kundrelationer? Vill du ingå i ett team med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? Då ska du söka till oss. Upphandlingsenheten är mitt i en spännande resa. Under de senaste 3 åren har enheten växt från 5 till 14 personer och nya roller har tillkommit. Upphandlingsenheten i Sundbybergs Stad är en glad och sprallig arbetsgrupp med mycket kapacitet, driv, hög arbetsmoral och kompetens!
Den trygghet som finns i arbetsgruppen skapar ett klimat av trivsel, gemenskap och glädje. Att lära av varandras kunskaper genom samtal inom enheten och tillsammans med kravställarna utmanar och utvecklar oss både som individer och som enhet! Vi vill mycket tillsammans. För att kunna ta nästa steg i denna resa behöver vi nu komplettera med flera erfarna personer till vårt gäng. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Upphandlingsenheten planerar och genomför upphandlingar till alla sektorerna i Staden, samt Lokalfastigheter och SAVAB. Som upphandlare hos oss inom entreprenad har du helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från upphandlingsdokument till avtal samt uppföljning och utvärdering. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Rollen innebär att du dagligen samverkar med beställare, kravställare, leverantörer och övriga involverade i processerna.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- självständigt utföra upphandlingar inom entreprenad
- ta strategiska beslut kopplade till upphandlingar och kategorier
- ansvara för att stadens behov samordnas i genomförda upphandlingar
- samverka med beställare och kravställare
- genomföra analyser, kartlägga och följa upp processerna och ansvara för att de följer lagar och riktlinjer
- ansvara för överprövningar och yttranden
- uppföljning av avtal
- identifiera förbättringsområden för att addera mervärde
Vem är du?
För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss behöver du ha flera års erfarenhet av att arbeta som upphandlare och känna dig trygg i att självständigt driva upphandlingar. Det är meriterande om du är insatt i LOU, då du kommer att ta beslut som är både rättsliga och affärsmässiga. Du har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, logistik eller har en YH-utbildning med inriktning inom upphandling/inköp eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. Vidare har du erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och har du genomfört entreprenadupphandlingar är det ett plus.
Som person är du driven och strukturerad och trivs med att arbeta mot tydliga deadlines. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska samt förmåga att skapa goda relationer anser vi är viktigt. Vidare är du lösningsorienterad, har ett flexibelt förhållningssätt och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter.
Om verksamheten
Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner och Sveriges minsta kommun till ytan. Sundbyberg är idag dryga 50 000 invånare och beräknas vara ca 68 000 invånare 2030. Stadens organisation består av 1 gemensam förvaltning med 5 underliggande sektorer, avdelningar och enheter.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson