OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Upphandlingssektionen är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och genomför samtliga annonserade upphandlingar för kommunens räkning, ofta i samverkan med övriga delar av kommunkoncernen.
Upphandlingssektionen består av totalt 24 personer och är indelad i tre enheter; stab och ledning, upphandlingsenhet 1 och upphandlingsenhet 2. Tillsammans arbetar vi mot det gemensamma målet att åstadkomma goda offentliga affärer.
Som upphandlare hos oss ansvarar du för hela affären från förberedelsefasen till avtalsuppföljning. Sektionen arbetar proaktivt med avtalsuppföljning i syfte att säkerstätta att varje skattekrona används på bästa möjliga sätt.
Inom staben har sektionen en hållbarhetsstrategi som arbetar för hållbara affärer och ett e-handelsteam ansvarar för kommunens e-handel.
Tjänsten som entreprenadupphandlare är placerad på upphandlingsenhet 1.
Inom Upphandlingsenhet 1 arbetar åtta upphandlare inom kategorierna:
- livsmedel och måltider
- entreprenad
- omsättningsvaror
- fordon, maskiner och transporter samt
- vård och omsorg
Upphandlingsenhet 1 arbetar kategoristyrt och har fastställda kategoriplaner för samtliga kategorier.
-
Om arbetet
Som upphandlare, med fokus på upphandling inom kategorin entreprenad ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar på ett affärsmässigt sätt. Du ansvarar även för att planera, genomföra och återrapportera avtalsuppföljning för de avtal som du ansvarar för inom kategorin.
Som entreprenadupphandlare deltar du även i kategoriarbetet. Där du, och övriga deltagare i kategoriteamet, arbetar med aktiviteter utifrån kategoriplanen.
Du rapporterar till enhetschef och arbetar med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer. Huddinge kommun erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagerade medarbetare.
Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten dvs en tvåårig yrkesutbildning med inriktning upphandling eller en universitets/högskolutbildning med relevant inriktning.
Du behöver ha arbetat några år som upphandlare inom entreprenad med upphandlingsrelaterade arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i svenska, du har förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, samt kan anpassa din kommunikation efter mottagare och situation.
Som upphandlare i hos oss krävs det att du är skicklig på att samarbeta och att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidar till helheten.
Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt självständigt driva dina processer. Du producerar underlag med hög kvalitet. Vi ser också gärna att du med din specialistkunskap förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet bra och att du kan vara en kunskapsresurs för andra. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande i rollen.
Du har mycket god datorvana och är van vid att arbeta i MS Office paketet samt vana av att arbeta i e-Avrop och/eller andra upphandlingssystem.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Upplysningar
Sök tjänsten genom att bifoga ditt CV, personligt brev, och besvara några urvalsfrågor om hur du matchar vår kravprofil. Urvalsprocessen kommer bestå av tester, intervju, arbetsprov samt referenstagning.