Upphandlare inom IT till Helsingborgshem

Upphandlare inom IT till Helsingborgshem

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Föredrar du att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig!


I denna spännande befattning hos oss kommer du att få ansvara för att genomföra upphandlingar inom IT-området. Du har erfarenhet och ett stort intresse för IT och/eller en önskan att utvecklas inom detta område.

Ansvarsområden
I rollen som upphandlare arbetar du omväxlande med hela upphandlingsprocessen, från att ta fram förstudie och upphandlingsdokument till att teckna avtal och följa upp.


Ditt fokusområde är inom IT, men du kommer vara delaktig i upphandlingar inom andra områden för fastighetsnära tjänster också. Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för att driva upphandlingar enligt en strukturerad process som präglas av ett starkt affärstänk - allt för att säkerställa den bästa affären för Helsingborgshem. Utöver arbetet med upphandlingar kommer du även att ges möjlighet att vara med och påverka såväl avdelningens som bolagets fortsatta utveckling.


Ditt dagliga arbete innebär allt från projektledning, förhandling och kravställning till leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsrelationer. Du kommer även vara en central funktion i Helsingborgshems arbete för konkurrenskraftiga och välfungerande avtal. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du blir en del av ett team som har höga ambitioner och som tycker om att samarbeta.


Helsingborgshem arbetar enligt en tydlig värdegrund; vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss, vilket ger dig som medarbetare ett tydligt förhållningssätt till hur du driver, planerar och strukturerar ditt arbete. Du ges möjlighet att vara med att utforma och påverka i din vardag. Teamet kännetecknas av nära samarbete, hjälpsamhet och utveckling. Du rapporterar till Inköp- och upphandlingschef.

Arbetstider
Heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
Goda kunskaper i LOU och/eller LUF.
Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling.
Utbildning inom aktuellt område, alternativt annan relevant utbildning med inriktning upphandling och inköp.
Van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande IT-system.
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.



Vi söker någon som passar in i vårt team och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Du är ansvarsfull och strukturerad och har förmågan att självständigt driva och planera ditt arbete. Du är affärsmässig, har god förhandlingsvana och viljan att alltid göra den bästa affären. Att driva och leda projekt är något du trivs med och du är prestigelös och tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv på saker. Ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet och tydlighet är något som du värderar högt. Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift. Du inser och sätter stort värde på hantverket inom upphandling. En vardag bestående av omväxlande arbetsuppgifter motiverar dig och du trivs i en föränderlig miljö.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-04-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: I denna rekryteringsprocess samarbetar Helsingborgshem med Randstad. För frågor vänligen kontakta rekryterare Sofie Berg på sofie.berg@randstad.se



Om företaget
Helsingborgshems uppdrag är att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Vi utvecklar boenden, stadsdelar och service som matchar våra hyresgästers olika livsstilar och behov. För många av oss är det vårt stora samhällsengagemang som gör att vi väljer Helsingborgshem. 
 
 Som ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden  är vi idag ca 230 medarbetare som ser till att våra hyresgäster trivs hos oss. I våra olika roller har vi möjlighet att bidra till både kort-och långsiktiga initiativ som gör skillnad för både individ, stadsdel och stad. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att våga, utvecklas och bry oss på jobbet, varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 26 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024