Upphandlare inom varor och tjänster

Upphandlare inom varor och tjänster

Arbetsbeskrivning

I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Just nu befinner vi oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling, där vi leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö inom vår inköpsenhet, och vi utökar nu vårt team med fler upphandlare inom varor och tjänster. Här får du möjlighet att aktivt bidra till vår vision om en hållbar framtid och utveckla din egen kompetens i en spännande och växande organisation.

Inköpsenheten består av 14 upphandlare och har det övergripande ansvaret för upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp uppgår till ca 3 miljarder per år. Vi upphandlar ett brett utbud av IT-lösningar, varor, tjänster och entreprenader för kommunens olika verksamheter. Vårt mål är att etablera goda affärer med gynnsam totalekonomi och att nyttja konkurrensmöjligheterna på bästa sätt, samtidigt som vi alltid följer lagen om offentlig upphandling (LOU) i vår behandling av anbud och leverantörer. Enheten är uppdelad i tre huvudkategorier: IT, Entreprenad samt Varor och Tjänster. Tillsammans strävar vi efter att utveckla effektiva inköpsprocesser och skapa mervärde för kommunen.

I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

ARBETSUPPGIFTER
I upphandlingsprocessen samarbetar flera funktioner för att säkerställa att projektet genomförs smidigt och effektivt.

Du kommunicerar med flera olika intressenter/roller inom organisationen och skräddarsyr och utvecklar processen efter behov. I ditt uppdrag som upphandlare ingår allt från behovs- och marknadsanalyser till att använda lagstiftningen, dialog med marknaden och olika interna så väl som externa expertkompetenser som dina verktyg för att skapa goda affärer. Du hanterar upphandlingens formella delar, ser till att avtal blir signerade och jobbar med avtalsuppföljning.

Tillsammans med dina kollegor på inköpsenheten arbetar ni ständigt med att utveckla och effektivisera inköpsprocesserna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet för uppdraget. Extra plus är erfarenhet av Microsoft 365, upphandlingsverktyg som e-Avrop, e-handelssystemet Marknadsplatsen, samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och kunskaper i avtalsuppföljning. Vi fokuserar på att förbättra analys och uppföljning, så erfarenhet av Excel och/eller Power BI är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ och anpassar ditt budskap efter mottagaren på svenska. Din pedagogiska förmåga och förståelse för människors olika sätt att ta till sig information är ovärderlig i vårt arbete. Du är en lagspelare med stark samarbetsförmåga och har en förmåga att motivera andra i teamet. Tidigare arbete med hållbarhetskrav och uppföljning av dessa ses som meriterande.

Med din analytiska skärpa ser du helheten i komplexa situationer i samordningen av leverantörer. Vi värdesätter att du alltid har den goda affären i centrum, säkerställer lag- och regelefterlevnad, och ständigt strävar mot en mer hållbar affär.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024