OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Brinner du för goda offentliga affärer och tilltalas av möjligheten att vara med och påverka?
Vi fortsätter nu att utveckla och förstärka kommunens upphandlingsfunktion och söker därför dig som tillsammans med två kollegor i vårt kategoriteam för IT och telekom vill vara med och, genom goda offentliga affärer, åstadkomma nytta för kommunens invånare.
Om arbetsplatsen
Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens centrala organ för upphandling och inköp. Upphandlingssektionen genomför ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar inom kommunen, ofta i samverkan med övriga delar av kommunkoncernen. Vi arbetar kategoristyrt och med alla delar av den offentliga affären, och ansvarar också för kommunens e-handelssystem. Vi lägger också stor vikt vid att mäta de effektiviseringar vi åstadkommer.
Upphandlingssektionen består efter förstärkning av 24 personer, där bl a upphandlare, inköpssamordnare, hållbarhetsstrateg, m fl, tillsammans arbetar mot det gemensamma målet att åstadkomma goda offentliga affärer.
-
Som upphandlare i Huddinge kommun ansvarar du, tillsammans med ditt kategoriteam, för att planera och genomföra uppdragen på ett affärsmässigt sätt så att verksamhetens/kommuninvånarnas behov tillgodoses på ett effektivt sätt och de övergripande målen uppfylls.
Du rapporterar till en av sektionens två enhetschefer som också leder kategoriarbetet. Du arbetar med flera uppdrag samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket. Gärna en ekonomisk eller juridisk examen eller annan relevant examen inom IT-området, samt dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
Du har mycket goda kunskaper i svenska, är duktig på både muntlig och skriftlig framställning, förstår komplicerade språkliga underlag och producerar egna dokument av hög kvalité. Vana av att arbeta i e-avrop och/eller andra upphandlingssystem värdesätts.
Vi söker dig som är strukturerad och som kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och noggrann. Du arbetar bra med komplexa frågor och problemlösning.
En god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor i arbetet. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. För övrigt är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.
Erfarenhet av att arbeta med IT, och särskilt IT-upphandling, i kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.