Upphandlare med erfarenhet av bygg- och installationsentreprenader, Stoc...

Upphandlare med erfarenhet av bygg- och installationsentreprenader, Stoc...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker en upphandlare med erfarenhet av bygg- och installationsentreprenader. Som upphandlare ingår du i Upphandlingsenheten i Avdelning Planering. Enheten består av upphandlingschef, 5 upphandlare, en senior upphandlare samt en avtalscontroller.

Arbetsuppgifter:

- Leda genomförande av förvaltningens entreprenadupphandlingar med underlag från projekten och i enlighet med lagar och regler samt regionens riktlinjer och förvaltningens processer och rutiner.
- Aktivt arbeta med information till leverantörsmarknaden om kommande upphandlingar i syfte att skapa konkurrens och nå förvaltningens mål med minst tre anbud per upphandling.
- Stödja förvaltningen vid avrop mot ramavtal och genomförande av direktupphandlingar.
- Delta i utveckling av förvaltningens styrande dokument inom upphandling. Det innebär en projektövergripande upphandlingsstrategi samt rutiner, processer och mallar för genomförande av upphandlingar. Bland de styrande dokumenten ingår som viktiga delar förvaltningens mallar för AF och kontrakt som ska användas i upphandlingarna.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av upphandling av bygg- och installationentreprenader enligt AF AMA, AB, ABT mm.
- Dokumenterad erfarenhet för upphandling av minst 3 installationsentreprenader i storlek om minst 100 miljoner kronor per styck.
- Minst 9 års erfarenhet av upphandling.
- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet att arbeta med upphandling i infrastrukturprojekt i storlek om minst 2 miljarder kronor.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling.
- Minst 3 års arbete inom offentlig upphandling enligt LUF.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024