Upphandlare med erfarenhet i TendSign

Upphandlare med erfarenhet i TendSign

Arbetsbeskrivning

Nu söker Jurek en upphandlare på 75 %  med erfarenhet i TendSign för ett konsultuppdrag hos Riksgälden. Är du tillgänglig för start i augusti för ett uppdrag fram till nästa maj? Då kan detta vara något för dig! Läs vidare nedan, och välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att genomföra direktupphandlingar och avrop av olika art och komplexitet i upphandlingssystemet TendSign. I arbetet kan det även ingå att samla in och bearbeta inköpsstatistik och kommunicera detta inom myndigheten. Du kommer att vara en del av upphandlingsfunktionen på myndigheten som består av tre personer, varav en som kommer gå på föräldraledighet. Upphandlingsfunktionen ansvarar för att genomföra, samordna och kvalitetssäkra upphandlingar och avrop samt hanterar övriga avtals- och inköpsfrågor. 

Uppdraget ska i huvudsak utföras i Riksgäldens lokaler i centrala Stockholm men vissa arbetsuppgifter kan utföras på distans. Detta bestäms löpande i samråd mellan medarbetarna på upphandlingsfunktionen. 
Vem är du?
Vi söker dig som är pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov och önskemål. Du ska ha insikt i vad rollen som upphandlare innebär och ha lätt att ta kontakt med människor, vara serviceorienterad och tydlig. Utöver de personliga egenskaperna som eftersöks ska du även uppfylla:

• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning, alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning
• 1 års arbetslivserfarenhet som upphandlare (exklusive eventuell praktik som kan ha genomförts under utbildningen)
• vara väl förtrogen med upphandlingsverktyget Tendsign och ha genomfört minst 5 upphandlingar i verktyget
• vara väl förtrogen med Excel
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift 

Det är meriterande att ha gjort fler än 5 upphandlingar i TendSign samt att ha arbetat med inköpsanalys. 
Du erbjuds
Uppdraget är på deltid på 75 % (30 h/vecka) med start i augusti 2023. Uppdraget löper fram till mitten av maj 2024, med eventuellt 3 månaders förlängning. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024