OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun. I dag är vi nästan 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas. Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.
Om verksamheten
Upphandlingsavdelningen kommer efter denna utökning att bestå av 7 personer som stödjer och genomför upphandlingar enligt Lag om offentlig upphandling för hela Trollhättans Stad inklusive kommunägda bolag. Totalt köper staden varor och tjänster för ca 1 miljard kronor per år.
Om arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt leda och genomföra upphandlingar. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen, från marknadsanalys, upprättande/skapande av förfrågningsunderlag till avtal och tillhörande avtalsvård. Det kan bli aktuellt att göra upphandlingar både av tjänster och varor. I tjänsten ingår även att vara ansvarig för stadens e-handelssystem som bl.a. innefattar att driva processen framåt i våra förvaltningar och vara stödfunktion för utsedda administratörer.
Arbetet innebär mycket samarbete med övriga delar inom organisationen och även andra kommuner. Du genomför upphandlingarna i projektform där du leder projektet. Därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta, är diplomatisk och utvecklingsinriktad.
Det ställs stora krav på att du är målinriktad och lojal mot uppställda mål. Vi förutsätter att du brinner för att göra bra affärer samt att du agerar professionellt och affärsmässigt.
På upphandlingsavdelningen finner du en stimulerande arbetsmiljö, med stor variation i arbetet och goda möjligheter till personlig utveckling.
Kvalifikationer
Vi ser det som en fördel om du har arbetslivserfarenhet både från privat näringsliv och/eller från offentlig sektor. Erfarenhet som projektledare och utbildning i LOU är meriterande. Du bör ha en lämplig eftergymnasial utbildning i botten, t ex inom ekonomi eller juridik. Datavana krävs och du bör vara självgående inom MS Word och Excel. God förmåga och intresse av att sätta sig in i nya datasystem är en fördel och du måste ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på det svenska språket.
Erfarenhet från arbete med elektroniska upphandlingssystem ses som merit. I dag använder vi e-builder.
Om du arbetat som offentlig upphandlare de senaste åren är detta naturligtvis ett stort plus. Intresse för att göra goda affärer och för miljöfrågor ses som en fördel då dessa är en väsentlig förutsättning i tjänsten.
Bifoga gärna meritförteckning i din ansökan. B-körkort är ett önskemål.
Kontaktpersoner
Stefan Griwall, upphandlingschef, tfn 0520-49 70 26
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Fackliga företrädare: JUSEK, tfn 0520-49 74 17 eller
Vision, tfn 020-49 78 50
Jobbnr: 66-THN00721
Anställningsinformation
Tillsvidare 100% med tillträde enlig överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson
Djeno Mahic
Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson
Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger