OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Stadsledningsförvaltningen har cirka 400 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska:
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen
Har du upphandlings- och/eller digital kompetens och gillar utmanande och utvecklande uppdrag och vill arbeta tillsammans med kompetenta, prestigelösa och positiva kollegor? Vi arbetar med fyra målbilder, kundens fokus, arbeta smartare tillsammans, ökad avtalstrohet samt underlätta för små- och medelstora företag. Känner du att det är något du brinner för då ska du söka jobbet som upphandlare för digitala tjänster hos oss i Helsingborgs stad.
Vi är ett glatt gäng på åtta upphandlare, två hållbarhetsstrateger, en livsmedelscontroller, en inköpsanalytiker, en avtalscontroller och en koordinator. Vårt kontor ligger en rulltrappa, 200 steg och hiss upp till femte våningen, eller fem trappor om du är hurtig, från perrongerna på Helsingborg C. Där uppe sitter vi i ett rymligt öppet landskap med trivsam gemensam yta för fika och lunchpauser.
Inköpsenhetens uppdrag är att hjälpa stadens verksamheter med inköp, upphandling och uppföljning av avtal. Vi ställer krav på miljö och social hänsyn samt får mesta möjliga nytta för stadens skattemedel. Vi ger näringslivet förutsättningar att konkurrera om stadens kontrakt på lika villkor.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag
Nu söker vi en upphandlare med förförståelse för digitalisering och IT-system. Det kommer att vara en stor del av ditt uppdrag men du kommer även att få genomföra upphandlingar inom andra områden. Du kommer att vara ansvarig för hela upphandlingsprocessen, sätta strategier, projektleda, genomföra marknadsundersökningar implementera avtal och följa upp. Intern rådgivning, utbildning och stöd är en del av tjänsten. För att lyckas och utveckla arbetsområdet behöver du utmana lagstiftning och praxis vilket kräver ett avvägt risktagande vid beslutsfattande inom ditt uppdrag.
Kvalifikationer
Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill arbeta strategiskt, kan ta självständiga beslut, är driven och gillar att arbeta på egen kammare men värdesätter också ett gott samarbete med dina kollegor. Du är nyfiken och vill hålla dig á jour med nya trender inom digitalisering och vad som händer allmänt i vår omvärld. Det är viktigt att du är lyhörd och prestigelös. Du drivs av att utveckla och förändra samt har en mycket hög servicenivå. Du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift och har lätt för att skapa och bibehålla relationer.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller yrkeshögskoleutbildning med inriktning systemvetenskap eller upphandling/inköp. Annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant kan ses som likvärdig. Det är viktigt att du talar och skriver svenska på en mycket god nivå och att du har goda kunskaper i LOU och i relevanta system. Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom upphandling eller inköp av tjänster och digitala tjänster.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-12-06. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, 100%
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta kontaktpersonen i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.