OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för styrning, stöttning och samordning. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är cirka 200 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, förvaltning, digitalisering och juridik.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar.
Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av Kommers, ett modernt upphandlingssystem, och har under förra året infört elektronisk handel i hela kommunen.
Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag 20 medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen. Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.
Vi söker nu en kategoriansvarig upphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot it. Du ingår i upphandlargruppen och är en av två upphandlare i it-kategorin som stödjer samtliga förvaltningar inom kategorin. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
- Att leda och genomföra upphandlingar av entreprenader och ramavtal i samarbete med berörd verksamhet.
- Att ansvara för, förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt ansvarsområde.
- Att utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning i samarbete med vår avtalscontroller.
- Att ge råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor.
Vi erbjuder dig
Vi arbetar konsultativt och värdesätter kvalitet och serviceanda. Vi arbetar i projektform tillsammans med uppdragsgivaren. Du kommer också delta i interna utvecklingsprojekt. Vi arbetar i år med ett uppdrag att utveckla och förstärka kommunens inköpsorganisation för att kunna ge ett ännu bättre stöd till verksamheten. Digitalisering är en viktig del i att utveckla den kommunala verksamheten och därför står vi inför ett flertal spännande större upphandlingar av digitala plattformar.
Du som söker till oss
Krav:
- Högskoleutbildning inom ekonomi, it, juridik eller annan utbildning på efter-gymnasial nivå som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Erfarenhet att självständigt genomföra ramavtalsupphandlingar såväl som objektsupphandlingar.
- Kunskap om offentlig upphandling (LOU).
- Kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket.
Meriterande:
- Fördjupad kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling.
- Erfarenhet av inköp och upphandling inom it-området.
- Kunskap och erfarenhet av projektledning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar.
Om oss
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.
Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.
Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.
Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Förmåner
Du som medarbetare är det viktigaste vi har för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi erbjuder därför en rad förmåner utöver den individuella lönen - för ett hållbart arbetsliv. Läs mer här: Villkor och förmåner
Botkyrka kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
HR-specialist Catarina Karlsson
08-530 610 27
Fackliga företrädare
Nås via växeln, 08-530 610 00
Tillträdande chef för kommunledningsförvaltningens Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföre
Näringslivschef Anna Anderberg
Utvecklingsledare Rebecka Hagman
Upphandlingschef Anders Kuylser
08- 530 611 49