OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Locum söker en initiativtagande och kvalitetsmedveten Upphandlare med erfarenhet från inriktning entreprenad. Du kommer att tillhöra Upphandlingsenheten där det idag arbetar åtta personer. Enheten utarbetar och upphandlar i nära samarbete med verksamheten centralt stödjande avtal för konsulter, byggentreprenader, fastighetsdrift samt FM-tjänster . Vidare verkar enheten i nära samarbete med företagets jurister som stödjer avseende upphandlings-, avtals och entreprenadjuridik samt vid överprövningar.
Vad innebär rollen?
Som Upphandlare leder och driver du upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen och bistår med stöd i implementeringen av upphandlade avtal. Vidare bistår du vid avtalstolkningar och deltar vid behov i möten med avtalade leverantörer. Din roll är bred och av generell karaktär, vilket innebär att du kommer att arbeta med upphandlingar inom diverse olika områden.
I rollen behöver du kunna arbeta självständigt och kunna planera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som upphandlare är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga, t.ex. att förklara avtalens innebörd på ett pedagogiskt sätt för olika målgrupper. Du motiveras av ett varierat arbete, att ha en klar strategi, ligga i framkant med högt innovationstänk och utföra leveranser av högsta kvalitet, liksom att du bidrar med egna idéer och tankar om förbättring och utveckling av upphandlingsmodeller för verksamhetens bästa.
I rollen ingår bland annat:
Att ta fram utbildningsmaterial och utbilda medarbetarna i organisationen avseende upphandling och avtal
Att utveckla modeller och metoder för upphandling inom Locum
Att bidra i utvecklingen av Locums ISO-certifierade upphandlingsprocess
Att bidra i arbetet med mallar som är kopplade till upphandling, beställningar och avtal
Att genomföra upphandling av ramavtal
Att genomföra förnyade konkurrensutsättningar inom ramavtal
Att genomföra startmöten och implementering av nya avtal
Att delta i uppföljningsmöten med leverantörer
Föra indexbevakning av priser
Att delta i avdelningens verksamhetsplanering
Att administrera avtalsdatabas och avtal under avtalens löptid
Att vid behov medverka i olika projekt och nätverk
Vem söker vi?
För att lyckas i denna roll krävs att du tidigare har dokumenterad erfarenhet av upphandlingar inom flera olika områden men företrädelsevis inom standardkontrakten för entreprenadbranschen, AB, ABT och ABK. Du har mycket god kunskap inom LOU och har lång erfarenhet av att leda upphandlingsprojekt.
Vi ser att du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller annan för tjänsten relevant högskoleutbildning.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter en person som är självgående och analytisk. Du arbetar långsiktigt och har en god förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är även prestigelös i ditt sätt att arbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ och fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Du har också en god samarbetsförmåga och är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera.
Vårt medarbetarlöfte
Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns, du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Vårt samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.