OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med upphandling på Halmstads största fastighetsbolag? Utmanas du av att få upphandla nya områden där din kreativitet får utrymme, då är det nog dig vi söker!
I din roll som upphandlare kommer du att utgå ifrån avdelningen ekonomi och affärsstöd och tillhöra enheten ekonomi och upphandling. Du kan förvänta dig ett självständigt arbete med många kontakter både internt och externt där ditt engagemang för upphandling och avtal smittar av sig på omgivningen.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att tillsammans med en upphandlarkollega:
• planera bolagets upphandlingsplan samt samordning mot koncernen
• planera och genomföra upphandlingsärenden
• utbilda bolagets anställda inom upphandling och informera vid lagförändringar
• utveckla dialogen mellan bolaget och dess framtida/nuvarande entreprenörer/leverantörer för att bolaget ska ses som en affärsmässig part som bidrar till goda affärer
• stödja avtalsansvariga vid tolkning av avtal
• utveckla bolagets arbete med kategoristyrning av ramavtal samt användandet av ramavtal
• utveckla bolagets avtalskatalog och förvaltning av bolagets avtal
• utveckla och förbättra arbetet med bolagets inköpskanaler (tex HBV)
• aktivt arbeta med att förbättra bolagets leveranskedja
Du ansvarar för att stödja och utveckla kvalitetssäkrade processer och modeller för upphandling av byggentreprenadkontrakt (Underhåll+Nyproduktion) samt ansvar för att stödja bolaget inom upphandlings- och entreprenadjuridik. Du ansvarar för att bevaka praxis (LOU + E-juridik) och implementera förändringar. Du kommer att arbeta aktivt med att kvalitetssäkra bolagets processer upphandling och tillhörande riktlinjer, anvisningar, mallar och övriga stöddokument. Du kommer att vara systemansvarig för bolagets upphandlingsverktyg TendSign.
Egenskaper och kvalifikationer
För att lyckas i rollen som upphandlare ser vi att du arbetar proaktivt med att utveckla upphandlingsplanen. Du har en pedagogisk förmåga då du kommer att ha en rådgivande och stöttande roll i organisationen.
Du är lyhörd och har en mycket god kommunikativ förmåga som kommer väl till hands när du t ex håller i utbildningar och olika presentationer.
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du har mycket goda kunskaper inom LOU och har erfarenhet från entreprenadupphandlingar samt erfarenhet från att arbeta med AFF och ABFF. Du uttrycker dig mycket väl på svenska i både tal och skrift.
I rollen är det självklart att ditt arbete präglas av HFAB:s värdegrund: vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet.
Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Rekrytering kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan, sista ansökningsdag är den 24 januari.
Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda. Fastigheterna, som innehåller drygt 10 500 lägenheter och lokaler, värderas till cirka 12 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388