OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingets upphandlingsenhet genomför upphandling och inköp av varor och tjänster på uppdrag av Landstinget Västernorrlands olika verksamheter i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU).
Upphandlingsenheten står inför stora utmaningar med mål att fördubbla värdet av genomförda upphandlingar. För att möjliggöra detta behöver vi anställa en upphandlare till vårt kontor i Härnösand.
Upphandlare (med inriktning mot byggsektorn samt varor och tjänster, 2 tillsvidare- 1 visstidanställning)
Inom vårt uppdrag erbjuder vi självständiga, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter i nära kontakter med våra uppdragsgivare inom landstinget, länets kommuner och företag inom den privata sektorn.
Tillsammans med övriga på enheten kommer du att ansvara för upphandlingar inom området varor och tjänster (1 tillsvidare och 1 visstid), samt entreprenader (1 tillsvidare). Detta arbete utgår från förutsättningar som fastställs av politisk ledning, landstingsledning och upphandlingschef.
Du kommer själv att genomföra upphandlingar inom ramen för LOU.
Vi söker dig som har ett affärsmannamässigt sinnelag och tycker det är roligt och inspirerande att driva projekt inom upphandlingsområdet. Det är en fördel om du sedan tidigare har arbetat med liknande uppgifter och har god kännedom om landstingets krav och behov av varor och tjänster. Landstingets upphandlingar drivs i projektform därför ser vi gärna att du även har erfarenhet av projektledning och då företrädesvis av upphandlingsprojekt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För detta arbete är det viktigt att du är lyhörd för uppdragsgivarnas behov, att du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och text med personer i och utanför vår organisation. Vidare är du intresserad av människor, samverkan och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt såväl självständigt som i grupp.
- Högskoleexamen inom ekonomi eller annan motsvarande utbildning inriktad mot inköp och upphandling
- Erfarenhet av projektledning och/eller upphandling inom landsting eller annan offentlig organisation
- Van användande av Windows programvaror
- B-körkort
Meriterande utöver ovanstående kvalifikationer och kompetenser för tjänsten mot bygg:
- Civilingenjörsutbildning
- Erfarenhet av upphandling inom byggsektorn
Antalet tjänster som annonseras är 3, varav 2 tillsvidare och en visstid.
Varaktighet: Tillsvidare/visstid2017-02-01 - 2017-11-30.
Kontakta Nils- Göran Johansson om du har frågor om tjänsterna. 070-191 75 17