OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunen tar efter sju år tillbaka sin fastighetsförvaltning i egen regi och har därför behov av att förstärka sin upphandlingskapacitet.
Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som i dagsläget består av sju medarbetare plus chef. Inom avdelningen finns en inköpssamordnare med vilken du kommer att ha ett nära samarbete. Tillsammans med representanter från främst tekniska avdelningen leder och genomför du upphandlingar samt utgör en resurs och kompetens för kommunen i upphandlings- och avtalsfrågor.
Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare med inriktning mot entreprenadupphandlingar kommer du att arbeta med att leda och genomföra upphandlingar för varor, tjänster och entreprenader under hela processen från start till avtalsskrivning.
Du kommer att vara en del av inköpsgruppen med representanter för våra förvaltningar och helägda bolag.
I arbetet ingår att föredra ärenden i kommunstyrelsen, facknämnder samt för olika grupper på tjänstepersonsnivå.
I tjänsten ingår arbetsuppgifter som att:
- Genomföra förnyade konkurrensutsättningar.
- Vara ett stöd för kollegor och verksamhet i upphandlings- och avtalsfrågor.
- Effektivisera och förbättra upphandlingsprocessen.
- Utbilda och informera medarbetare och chefer inom kommunen och våra bolag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en kompetent och erfaren upphandlare eller med motsvarande erfarenhet från utförarsidan. Meriterande med erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen samt arbete i en politiskt styrd organisation.
Har du kunskap och erfarenhet inom LOU och entreprenadjuridik ser vi det som meriterande.
Du har relevant högskoleexamen och/eller god arbetslivserfarenhet inom upphandling.
Du har god IT-vana och kan snabbt sätta dig in i olika system.
Du har goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och strukturerar ditt arbete väl utifrån uppsatta tidsramar. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer. Vi tror att du har personliga egenskaper som analytisk, strukturerad, ansvarstagande och drivkraftig.
Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.
Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.
Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.
Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.
Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.
Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.