OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten ingår i ekonomikontoret och genomför upphandlingar av varor och tjänster åt kommunkoncernen. Samarbetsavtal finns med de åtta kommunerna i Kronobergs län. Enheten svarar också för upphandlingar i samverkan eller separat med enskild kommun. Avtalen omsätter ca 500 mkr per år. Växjö kommun inför under 2010 elektronisk handel och samordnad varudistribution. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär ett varierat och utvecklande arbete tillsammans med engagerade medarbetare. Du kommer att leda och genomföra upphandlingar, av främst varor, i nära samarbete med referensgrupper från våra verksamheter. Vidare medverkar du, tillsammans med systemansvarig, i utvecklingen av rutiner, utbildning och information i inköpssystemet i samband med införandet av elektronisk handel. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling och elektronisk handel. Du är målinriktad och van att arbeta självständigt och projektorienterat. Arbetets art gör att du måste ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling) varför kännedom och erfarenhet av denna är önskvärd.