OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten som är en av enheterna på avdelningen för verksamhetsstöd. Upphandlingsenheten erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Som upphandlare bidrar du till att sänka Socialstyrelsens kostnader och höja kvaliteten för anskaffade varor och tjänster. Socialstyrelsens anskaffningar genomförs utifrån en tydlig intern process.
Vi söker dig som vill
• ge juridisk och praktisk hjälp till avdelningar som har behov av att göra upphandlingar för sin verksamhet
• anskaffa varor och tjänster enligt reglerna för offentlig upphandling
• upprätta och följa upp avtal
• ha en stor mängd interna och externa kontakter
• självständigt eller i samarbete med kollegor genomföra utvecklingsarbete inom upphandlingsenhetens alla förekommande frågor.
Kvalifikationskrav
• Juristexamen eller relevant examen innehållande minst 90 högskolepoäng i juridik, gärna civilrätt.
• Erfarenhet av att upprätta och följa upp kommersiella avtal.
• Minst tre års erfarenhet av upphandling (privat eller offentlig), varav minst ett års erfarenhet av offentlig upphandling.
• Mycket goda teoretiska kunskaper i upphandlingsreglerna, främst LOU och relevanta delar i EU-rätten.
För att lyckas i uppdraget är du analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt. Du är en en god pedagog och har god skriftlig såväl som muntlig kommunikativ förmåga. Vidare är du utåtriktad och bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av
• arbete i projektform, gärna som projektledare
• hantering av upphandlingar från ett leverantörsperspektiv
• att hantera det affärsmässiga perspektivet vid upphandlingar
• arbete som jurist på en affärsjuridisk advokatbyrå eller motsvarande
• att ha arbetat i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidareanställning, heltid, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på socialstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26 februari 2017. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-4508/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Maria Ek
Tf. enhetschef
075-247 35 86
Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055