Upphandlare med juristkompetens

Upphandlare med juristkompetens

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

I Sigtuna kommun får du ett meningsfullt jobb i en kommun med höga ambitioner, där du tillsammans med dina kollegor utvecklar verksamheten, varandra och dig själv.
Nu söker Upphandlingsenheten en upphandlare med juristkompetens.

Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad.

Du kommer att ingå i upphandlingsenheten tillsammans med en upphandlingschef, tre upphandlare, avtalscontroller och upphandlingsassistent, så totalt är vi 7 personer på enheten. Upphandlingsenheten organiserar sig under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och arbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på kompetensutveckling löpande för enheten.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare/upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare.
Uppföljning och vård av avtal samt genomföra utbildningar internt i organisationen är också en del av uppdraget.
Du förväntas att hantera överprövningar samt bistå med juridisk rådgivning till organisationen inom området.
Du ska löpande bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten.
Fördelningen mellan operativt arbete och juridiskt arbete kommer vara föränderligt över tid men huvuduppdraget avser att genomföra upphandlingar i praktiken.
I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på service för våra invånare i kommunen.
Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen/examen inom affärsjuridik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Utöver det vill vi att du:

- har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingar,
- har dokumenterade kunskaper inom lagen om offentlig upphandling,
- kan arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen,
- obehindrat kan arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.

ÖVRIGT
Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024