Upphandlare med känsla för den goda affären

Upphandlare med känsla för den goda affären

Arbetsbeskrivning

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 80 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du inledningsvis kommer att arbeta inom är till största delen fokuserad på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tillsammans med två andra kollegor kommer du att ansvara för området hantverkstjänster som är ett av förvaltningens största avtalsområden. Vi söker dig som älskar upphandling och gärna provar nya områden då placeringen på sikt kan komma att ändras beroende på behov i verksamheten.

Att arbeta som upphandlare hos oss innebär;

Att självständigt leda och driva projekt i form av komplexa ramavtalsupphandlingar. Att se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden, t.ex. genom stöd till beställare i avtalsfrågor och kontinuerlig leverantörkontakt och avtalsuppföljning.

Du arbetar tillsammans med såväl företrädare för berörda verksamheter i staden som med kollegor inom förvaltningen, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning.




KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är en god lagspelare. Du tycker om och drivs av att samarbeta med andra. Du tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor.
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus. Du är produktiv, motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Då det periodvis är mycket kontakt och frågor från såväl kunder som leverantörer under avtalsperioden är det viktigt att du är strukturerad. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt och sätter kunden och den goda affären i fokus.
Du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet samt en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.


ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, frukt, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

3 november 2024