OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tycker att offentlig upphandling är det roligaste som finns och som vill utveckla Svealandstrafikens avtal och kommande affärer. Vårt upphandlingsarbete sammanfattas av vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA; Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.
Arbetet som upphandlare på Svealandstrafiken är omväxlande och utvecklande samt ger stort utrymme för egna initiativ och stora möjligheter att påverka det framtida inköpsarbetet.
Som upphandlare hos oss får du;
• tillhöra ett glatt och drivet gäng som ansvarar för hållbarhet, upphandling, inköp och lager. Vi arbetar team-baserat, prestigelöst och stöttar varandra.
• ett utvecklande och omväxlande arbete.
• Du kommer att ha möjlighet att upphandla inom olika områden men med ett lite extra fokus mot fastighet. Vi ser gärna att du brinner för att bidra till en minskad klimatpåverkan inom fastighetsområdet. Här får du möjlighet att utveckla området och den optimala avtalsfloran inom fastighet i dialog med Fastighetschefen.
• leda, driva och genomföra upphandlingar inom hela upphandlingsprocessen.
• leda upphandlingsteamet bestående av kollegor från olika verksamheter där vi hjälps åt att hitta den bästa affären.
Våra förväntningar på dig är att du har;
• högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi, teknik, fastighet) eller 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling. Alternativt har du motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• minst 3 års aktuell erfarenhet av arbete inom upphandling.
• goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och gärna Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF).
• mycket goda datakunskaper i MS Officepaket och kan TendSign.
• förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• ett körkort med B-behörighet då resor förekommer i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
För att trivas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en drivande person som tar ansvar och vågar fatta beslut. Du är trygg, både i din egen kunskap och i din kommunikativa förmåga. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans samt bygger förtroende och samarbete hos övriga verksamheter. Kort och gott: du brinner för upphandlingshantverket och vill tillsammans med oss andra upphandlings- och inköpsnördar, hjälpa oss att utveckla Svealandstrafiken.
Berätta vad du kan bidra med för att göra oss ännu bättre!
Om anställningen
Heltid, tills vidare. Placeringsort Örebro. Tillträde så snart som möjligt.
Har vi fångat ditt intresse?
Det hoppas vi! Ansök genom att klicka på Ansök nu-knappen, senast 7 juni 2022.
Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Så sök redan idag!
Om du har frågor om tjänsten eller Svealandstrafiken är du hjärtligt välkommen att kontakta Hållbarhets- och Inköpschef Martina Lindblom Alanko, se kontaktuppgifter nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Svealandstrafiken – en stolt samhällsbyggare
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.
Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 13 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn. Och även om vi har en bit kvar, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare.