OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västervik Miljö & Energi AB växer och utvecklas som kommunägt energi- och infrastrukturbolag med drygt 150 engagerade medarbetare. Vår affärsidé går ut på att förenkla vardagen för våra kunder och vår vision är att vara ett hållbart företag - miljömässigt, socialt och ekonomiskt. Vårt ledningssystem är certifierat enligt ISO 9001, ISO 14001 och OHSAS 18001 (kvalitet, miljö och arbetsmiljö).
Våra affärsområden är Avfall & Återvinning, Elnät, Entreprenad, Fjärrvärme, Stadsnät och Vatten. Gemensamt för bolaget finns Ledning/Stab och Marknad/Kundservice.
KFS är vår arbetsgivarorganisation och där tillhör vi energiavtalet.
Vi verkar i Västervik, en vackert belägen kustkommun i östra Småland. Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring och en framgångsrik tillverkningsindustri dominerar. Kommunen har cirka 36 000 invånare, varav drygt 21 000 bor i staden Västervik.
ARBETSUPPGIFTER
Vår nuvarande Inköpare går vidare i karriären till nytt arbete och vi behöver därför rekrytera en ny upphandlare med teknisk inriktning. I tjänsten ingår att utveckla inköpsprocessen, bolagets försäkringsfrågor, samt att vara ett stöd till VD och ledningsgrupp i andra övergripande administrativa frågor.
Inom koncernen Västerviks kommun finns en gemensam inköpscentral och ett nätverkssamarbete kring upphandlingsfrågor, där du kommer att vara vår representant. Via inköpscentralen finns också möjlighet till råd, stöd och back-up.
Upphandlaren kommer att ha hand om alla förekommande typer av inköps- och upphandlingsfrågor, framtagande av kravspecifikationer och underlag, genomförande av upphandlingar och direktupphandlingar enligt LUF och LOU, upprättande av avtal och uppföljning av leverantörsrelationer under pågående avtalsperioder, information gentemot berörda medarbetare m.m, allt i nära samverkan med berörda beställare, affärsområdeschefer och VD.
I tjänsten kommer du att arbeta med att utveckla och effektivisera våra upphandlings- och inköpsrutiner. Du kommer även att analysera och upprätthålla processer, samt identifiera besparingsmöjligheter. Ditt uppdrag omfattar också att förankra och implementera upphandlings- och inköpsstrategier.
KVALIFIKATIONER
Viktigt är att du har ett affärsmässigt förhållningssätt. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av förhandlingar och upphandlingsarbete, samt kunskap om upphandlingslagstiftningen. Andra önskvärda kvalifikationer är kunskap om entreprenadjuridik, samt en bred teknisk kompetens eller stort intresse för teknik.
Som person är du självgående, driven och engagerad i ditt arbete. Du tycker om att bygga relationer och är serviceorienterad. Du är strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du vill påverka och inspirera inom ramen för god ekonomi, hög effektivitet och hållbar utveckling.
Du som söker arbete hos oss ska känna det som en självklarhet att ställa upp på vår vision att vara ett hållbart företag ekonomiskt, socialt och miljömässigt, samt arbeta för att genomföra vår affärsidé - att förenkla vardagen för våra kunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi kan vara behjälpliga med att leta arbete till medföljande familjemedlemmar.
Urvalsarbete och intervjuer kommer att ske löpande. Vi vill därför att du skickar in din ansökan till oss så snart som möjligt.
Lämna in din ansökan genom vårt web-baserade rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är måndag 5 september 2016
OBS! Inför varje annonsering av en tjänst har vi tagit beslut om var och hur annonseringen ska ske. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal från säljare som erbjuder annonserings- och rekryteringshjälp till våra angivna upplysningslämnare. Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi och/eller juridik, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som lämplig.Tjänsten kräver en mycket god förmåga att tydligt uttrycka sig på svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kvalitets- och miljöansvarig Rickard Wester
0490 - 25 70 61
Rekryteringskonsult Gabriel Zeino
020-19 16 15
Verksamhetschef Magnus Petersson
0490-257186
Underhållschef Dennis Lindgren
0490-25 71 50
Produktionschef Clas Johansson
0490-25 71 08
Rekryteringskonsult Anna-Karin Yngwe
070-606 06 13
VD Per Allerth
0490-25 70 88
Laboratoriechef Kerstin Karlsson
0490-25 71 41