upphandlare, örebro

upphandlare, örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren upphandlare på jakt efter en ny utmaning? Då kan vi ha jobbet för dig!

För kunds räkning söker vi nu efter en Upphandlare  för ekonomiavdelningen i en kommunal verksamhet. 

Uppdraget förväntas starta omgående och till och med 29/3-2024, med chans till förlängning.

Sysselsättningsgrad: 100% 40h/vecka
Arbetstid: 08.00-17.00 med flex
Arbetsplats: Centrala Örebro
Visst distansarbete kan eventuellt vara aktuellt på sikt framöver när man är introducerad och självgående i sitt uppdrag.

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
driva egna upphandlingsprocesser, från behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande av avtal
leda upphandlingsprojekt och ta fram kravspecifikationer, upprätta anbudsförfrågningar och avtal
stödja övriga organisationen i upphandlingsfrågor
upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag
genomföra upphandlingar, medverka vid förhandlingar och utforma kontraktshandlingar
arbeta nära våra projektledare och ansvariga för att säkerställa att våra upphandlingar ger optimal affärsnytta
följa upp att kostnads- och kvalitetsmål uppnås och att processen följer regelverket inom upphandling
förvalta ingångna avtal samt arbeta med leverantörsutveckling och medverka i utvecklingsarbete


Kvalifikationer
Krav:
akademisk examen om minst 180 hp inom relevant område eller annan utbildning och erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig
god kunskap och erfarenhet om upphandlingsprocessen och LOU

I rollen som upphandlare är du affärsmässig samt har intresse och god förståelse för långsiktiga affärer. Som person är att du är trygg och stabil i dig själv, samt förhåller dig på ett sätt som är
anpassat till den situation du befinner dig i. Du är självgående och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen. Du har en hög servicekänsla och har även lätt för att samarbeta med andra
och nå gemensamma mål och resultat. Vidare är du socialt aktiv i yrkesmässiga relationer och du har lätt för att skapa kontakter och behålla relationer. Vidare har du en god analytisk förmåga, är
noggrann och strukturerad på så sätt att du och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. 

Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska och engelska och att du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt. För denna roll läggs stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:
erfarenhet av att arbeta i projekt
flerårig erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 oktober 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024