OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tomelilla kommun har 12.770 invånare.Vi befinner oss på det natursköna Österlen i Skåne.Kommunen är en del av en framväxande Öresundsregion.Vi har kvar landsortskänslan men har också storstadspulsen inom rimligt avstånd.Tomelilla kommun har ca 900 anställda.Tomelilla är en värdegrundsstyrd verksamhet med följande ledord: Helhetstänkande, Resultatinriktad, Tillit, Öppenhet, Glädje & Humor. Utveckling och Ledning söker nu UPPHANDLARE, Ref 22/09 Upphandlingsfunktionen ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster.Kommunens samlade inköp uppgår till cirka 145 mnkr/år.Upphandlingsfunktionen ingår i kommunledningen och är organiserad under ekonomichefen.Tomelilla kommun ingår också i en upphandlingssamverkan med Simrishamns, Sjöbo och Ystads kommuner.Arbetsuppgifter: Som upphandlare ska du självständigt eller i nära samverkan med verksamheten planera och genomföra varu- och tjänsteupphandlingar och driva utvecklingen av upphandlingsprocessen.Du ska också kunna stödja våra medarbetare i genomförandet av direktupphandlingar och avrop mot ramavtal samt informera och utbilda verksamheten i upphandlingsfrågor.I uppdraget ingår även att följa upp att avtal efterlevs.Du ska aktivt delta i upphandlingssamverkan mellan de fyra ovannämnda kommunerna.Du har personalansvar för en person.Arbetsplats: Tomelilla kommun, Utveckling och ledning.Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning, där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar kommunen.Tomelilla kommun är en rökfri arbetsplats.Kvalifikationer: Vi söker dig som har en högskoleutbildning med juridisk eller ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper.Du ska ha erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inom offentlig sektor och ha goda kunskaper om och erfarenheter av Lagen om offentlig upphandling, projektledning och upprättande av avtal.Du ska ha lätt för att uttrycka dig tydligt, både muntligt och skriftligt och ha förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt.Eftersom du som upphandlare och internkonsult kommer att ha många kontakter både internt och externt bör du vara drivande, lyhörd och ha personlig integritet.Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga, affärsmässighet och servicekänsla.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Tjänsten är heltid med tillträde efter överenskommelse.Vi tillämpar individuell lönesättning.Ange löneanspråk tidigaste tillträdesdag och löneanspråk i Din ansökan.