Upphandlare / Säljstöd till Gunnar Engstrand AB

Upphandlare / Säljstöd till Gunnar Engstrand AB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gunnar Engstrand.

Om företaget:

Gunnar Engstrand AB är ett diversifierat familjeföretag grundat 1927. De arbetar bl.a. med produkter som används vid rengöring i känsliga miljöer inom offentlig sektor, produktion och servicenäring. Företaget har en mycket låg personalomsättningar och värnar samt vårdar långa relationer. En majoritet av produkterna marknadsförs under deras egna varumärke EasiTex.

Gunnar Engstrand AB arbetar mycket nära sina kunder enligt ledorden kvalitet och långsiktig hållbarhet, med en service och ett sortiment som skapar tydligt värde och bidrar till ökad effektivitet och rena miljöer. Läs mer på www.guneng.se

Som Upphandlingsansvarig tillhör du ett företag om 14 anställda med kontor lokaliserat i fina lokaler centralt på Östermalm.

Arbetsuppgifter:

Som upphandlare och säljstöd har du ett huvudansvar kring hela upphandlingsprocessen. Du bevakar och förbereder inlämning av offentlig anbud. Parallellt sköter du löpande avtalsuppföljningar och för statistik. Du driver projekt och koordinerar övriga i teamet kring behov/stöd i processen. Efter slutförd upphandling ser du också till att de nya avtalen implementeras i organisationen.

I rollen ingår också strategisk- och operativ delaktighet i försäljningsorganisationens arbete. Uppgifter kan inkludera marknadsanalys, koordinaring i samband med säljarnas möten och mässor där Gunnar Engstrand närvarar samt varuprovsutskick. Därtill bistår du vid behov kring enklare administration, delaktighet i kvalitetssystem och kan svara på enklare inkommande frågor från kund. I flera av arbetsmomenten arbetar du nära och i samarbete med dina kollegor.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God dator- och systemvana
• Flytande kunskaper i svenska, du kan läsa och tolka komplexa texter och kan på ett effektivt sätt formluera dig i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska
• Relevant erftergymnasial utbildning är meriterande
• Erfarenhet från upphandling mot regioner/landsting/sjukvård är meriterande
• Erfarenhet som BID-Manager/huvudansvarig inom upphandling med erfarenhet av att ha drivit anbud som resultat i avtal är meriterande

För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad person som har ett genuiunt eget driv, som ser vad som behöver göras och som är hjälpsam samt ställer upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i sina arbetsuppgifter eller inte. Därtill trivs du i en dynamisk roll och tycker om försäljning samt är serviceinriktad. Du är organiserad och noggrann och mycket mån om att göra ett bra arbete. Slutligen har du en god kommunikativ förmåga, du är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsy till uppsägningstid
Plats: Östermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Public Bid Manager, anbudsansvarig, public, offentlig, bid, anbud, ansvarig, offentlig sektor, vård, omsorg, myndighet, upphandling, avtal, affärer, backoffice, säljstöd

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


9 januari 2025

9 januari 2025

Operativ inköpare

Operativ inköpare

9 januari 2025

9 januari 2025