OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av strategiskt upphandlingsarbete? Har du dessutom erfarenhet av att ha operativ erfarenhet av att tidigare ha upphandlat personal- och lönesystem för offentlig sektor? Då kan du vara kandidaten vi söker!
Om uppdraget
Vår kund söker efter ett expertstöd i såväl strategiska frågor som operativa frågor i samband med upphandling av gemensamt personal- och lönesystem för Hälsinglands sex kommuner (motsvarar en kommunstorlek på cirka 130 000 invånare). Strategisk och operativ kompetens, t.ex. gällande marknadsanalys, val av upphandlingsstrategi, affärsmässighet, annonsering, från behov till egenskaper och krav, utvärderingsmodell, avtalsskrivning.
Expertstödet kommer att vid behov arbeta under processen och uppskattad tid för uppdraget är cirka 200 timmar totalt.
Preliminär tidsplan för upphandling av löne- och schema-/bemanningssystem med ungefärlig tidsåtgång för uppdraget:
Marknadsanalys och val av upphandlingsstrategi, maj - september 2021 (ca 50 timmar)
Stöd i att formulera behov och krav, september - november 2021 (ca 60 timmar)
Stöd i val av utvärderingsmetoder, november - december 2021 (ca 20 timmar)
Underlag för annonsering, januari - mars 2022 (ca 40 timmar)
Stöd i att utvärdera, april - maj 2022 (ca 10 timmar)
Stöd i tilldelning av avtal, september/oktober 2022 (ca 20 timmar)
Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att agera expertstöd i såväl strategiska frågor som operativa frågor i samband med upphandling av gemensamt personal- och lönesystem för Hälsinglands sex kommuner (motsvarar en kommunstorlek på cirka 130 000 invånare). Strategisk och operativ kompetens, t.ex. gällande marknadsanalys, val av upphandlingsstrategi, affärsmässighet, annonsering, från behov till egenskaper och krav, utvärderingsmodell, avtalsskrivning.
Dina kvalifikationer
- Ha erfarenhet av strategiskt upphandlingsarbete
- Ha operativ erfarenhet av att tidigare ha upphandlat personal- och lönesystem för offentlig sektor
- Kunna ange minst två referensuppdrag från liknande uppdrag som genomförts de senaste tre åren
- Vara tillgänglig under de tider som anges i den preliminära tidsplanen
- Ha förmåga att snabbt sätta sig in i uppdraget och arbeta utifrån Inköpssamverkan Mitts policys, riktlinjer, mallar och andra styrdokument.
- kunna kommunicera på svenska språket såväl muntligt som skriftligt
- Tillhandahålla egen dator, telefon
Upphandlingskonsulten ska kunna arbeta självständigt och i nära samarbete. Det kan krävas att konsulten ska finnas på plats för delar av uppdragets genomförande.
Uppdraget kommer att pågå t o m 2022-11-01 med möjlighet till förlängning med en månad i taget.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson