Upphandlare sökes till framtida uppdrag!

Upphandlare sökes till framtida uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års tidigare erfarenhet av arbete med upphandling? Har du ett affärssinne och trivs med ett arbete som innehåller mycket administration och samarbete? Nu söker vi dig, som är på jakt efter ny heltidssysselsättning, och som vill arbeta med upphandling. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Upphandlingsområdet är något vi på Perido ser ett stort behov av framtida arbetstillfällen hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Är du tillgänglig omgående eller i närtid och lockas av att ta dig an ett spännande heltidsuppdrag inom upphandling är du varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du att ha en viktig roll med många olika arbetsuppgifter. Exakta arbetsuppgifter kan variera men detta är i stora drag det du kan förvänta dig av rollen.
Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
Göra självständiga upphandlingar
Göra självständiga avrop från statliga ramavtal.

Dina egenskaper
Vi tror att du sköter dina arbetsuppgifter med god struktur, är självgående med och tar ett stort ansvar för att driva arbetet framåt. Att ge ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig vilket blir viktigt eftersom mycket samarbete och kontakt sker med såväl interna kollegor som externa parter. Slutligen tror vi att du har ett analytiskt och affärsmässigt tänk och att såväl underlag som presentationer från dig håller en hög nivå.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, juridik eller ekonomi samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper inom LOU/LUF
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32254 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 8 januari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024