OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi upphandlare till kund inom offentlig sektor. Har du minst tre års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar under LOU? Då söker vi dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare agerar du projektledare för hela upphandlingsprocessen innefattande framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud och avtalsvård i samarbete med berörd verksamhet.
Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Du kommer genomföra upphandlingar av tjänster och varor till myndighetens olika verksamheter och ha en stöttande funktion mot våra verksamheter i upphandlings- och avropsfrågor. Vi jobbar i nära samarbete med alla våra verksamheter och förutom de många interna kontakterna kommer du även föra dialog med leverantörer och övriga intressenter. Du förväntas också delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta brett inom upphandlingsområdet och som kanske ser en specialisering lite längre fram! Du har en passande akademisk utbildning eller eftergymnasial utbildning såsom YH-utbildning eller motsvarande som vi bedömer likvärdig, kombinerat med ett antal års erfarenhet av att genomföra eller lämna anbud på upphandlingar inom offentlig sektor eller inköpsarbete i privat sektor. Alternativt har du mångårig arbetslivserfarenhet inom området, enligt ovan. Du har också goda kunskaper inom LOU.
God datavana och kunskap inom Office-paketet är en självklarhet medan kunskaper i något av upphandlingssystemen Kommers, TendSign eller E-avrop är meriterande.
Du erbjuds
Tjänsten är på heltid, 100%. Planerad start är så snart möjligt och löper tom. 2022-12-31, med chans till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns, minst en dag på plats på kontoret. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52