OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat ett par år som upphandlare och känner till hur en normal upphandlingsprocess kan se ut? Är du trygg i din roll och i dig själv? Om du är intresserad av att bredda dina kunskaper och samtidigt få mer erfarenhet inom området så söker vi nu en upphandlare för ett längre uppdrag med byggrelaterade upphandlingar. Låter det intressant?
Om tjänsten
Vår kund, Sollentunahem, har som uppdrag att skapa, hyra ut och långsiktigt förvalta attraktiva boendemiljöer för alla i Sollentuna kommun. Företaget har en hög ambitionsnivå med målet att bli ett föredömligt kommunalt fastighetsbolag, med en förvaltning i världsklass. Nu söker dom en upphandlare som kan ta sig an byggrelaterade upphandlingar. Kontoret ligger i Sollentuna, med bara 2 minuters promenad till pendeltåg och köpcentrum.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare på det här uppdraget kommer du och en annan upphandlare att självständigt planera och genomföra upphandlingar med huvudfokus på byggrelaterade affärer. Det innebär en nära dialog med både den egna verksamheten och kommunens leverantörer, att äga och förvalta avtal samt ha ett kundansvar mot delar av organisationen. Vi ser gärna att du bidrar med idéer till att utveckla rutiner, metoder och processer, samt att du vill jobba med utvecklingsarbete. Till din hjälp har du moderna tekniska lösningar och arbetsverktyg så som ex. Tendsign.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som ser upphandling som verksamhetsutveckling. Du är analytiskt lagd, strukturerad och resultatorienterad, samtidigt som du motiveras av samarbete och utveckling. Vidare är du kommunikativ och social, vi förväntar oss att du vill utveckla och utvecklas inom ditt område. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt att du är skicklig på att bygga och underhålla relationer och nätverk. Som upphandlare ska du även kunna arbeta självständigt, samt fungera drivande i upphandlingsprocessen med integritet och initiativrikedom. Du är lugn, trygg och stabil i ditt arbetssätt och sprider positiv energi till dina kollegor.
Sollentunahem är en arbetsplats med människor som bryr sig, är handlingskraftiga och känner ett starkt engagemang för sitt uppdrag. Inte minst finns här en stark laganda, man trivs ihop och har roligt på jobbet!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning, minst gymnasial, men allra helst universitets-/högskoleutbildning
Minst 1-2 års erfarenhet av arbete med upphandlingar
Erfarenhet av att använda elektroniska upphandlingsverktyg såsom Tendsign
Lätt för att uttrycka dig väl på svenska, i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign
Erfarenhet från bygg- & fastighetsrelaterade upphandlingar
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i ca 12 månader. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32737 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.