OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en upphandlare för ett uppdrag på Lantmäteriet i Gävle. Vi söker dig som är redo för ett konsultuppdrag med start oktober. Du kommer att självständigt driva upphandlingar, avrop och direktupphandlingar samt som medlem i arbetsgruppen bidra till övrigt förekommande arbetsuppgifter på inköpsfunktionen. Sök redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter en upphandlare för ett uppdrag på Lantmäteriet i Gävle med start i oktober. Uppdraget består i att självständigt driva upphandlingar, avrop och direktupphandlingar samt som medlem i arbetsgruppen bidra till övrigt förekommande arbetsuppgifter på inköpsfunktionen. De upphandlingsområden som är aktuella är främst produkt- och tjänsteupphandlingar till fältverksamheten (tex. fordon, arbetskläder och tekniska konsulttjänster) och till den myndighetsgemensamma verksamheten (tex. HR-tjänster, fastighets- och lokalfrågor). Upphandlaren driver och deltar i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och avtalsuppföljning. Övrigt arbete består bland annat av att följa utvecklingen inom utpekade ansvarsområden och att bidra till utvecklingen av inköpsarbetet på myndigheten.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
* Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
* Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
* Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
* Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
* Göra självständiga direktupphandlingar och upphandlingar, inköp samt avrop från statliga ramavtal
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper inom LOU/LUF
- Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stabil
- Ansvarstagande
- initiativtagande
Övrigt
- Placeringsort: Gävle
- Omfattning: 100%
- Startdatum: 1 oktober
- Längd på uppdrag: 1/10-2024-31/3-2025. Möjlighet till förlängning upp till 1 år finns
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231