OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett års arbetslivserfarenhet som upphandlare? En spännande tjänst väntar på en myndighet i Stockholm. Är det något för dig? Läs gärna vidare för att ta reda på det!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en upphandlare till vår kund, en svensk statlig förvaltningsmyndighet som har ett samlat ansvar inom postområdet och området för elektronisk kommunikation. Tjänsten är placerad i Stockholm och viss möjlighet till distansarbete ges.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:
Självständigt ansvara för hela inköpsprocessen
Genomföra annonserade upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar, och/eller direktupphandlingar
Besvara frågor och svar från beställare kopplat till avtal
Dina egenskaper
Som upphandlare bör du vara pedagogisk, lyhörd och serviceorienterad för att möta verksamhetens behov. Analytisk förmåga, noggrannhet och organisatorisk förmåga är viktiga egenskaper för att kunna fatta välgrundade beslut och hantera flera projekt samtidigt. En proaktiv och lösningsorienterad inställning underlättar hanteringen av utmaningar och förändrade krav. Slutligen är god förhandlingsförmåga, kunskap om upphandlingsprocessen och gällande lagstiftning avgörande för att lyckas och trivas i tjänsten!
Är detta nästa uppdrag för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper inom LOU/LUF
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2023-12-31. Start i slutet av augusti.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34018 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.