OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en junior upphandlare åt vår kund inom offentlig verksamhet. Är du tillgänglig omgående och har minst ett års erfarenhet av inköpsarbete i offentlig verksamhet?
Välkommen in med din ansökan!
Om uppdraget
Myndighetens enhet för inköp och upphandling består idag av 14 personer och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. De arbetar kategoribaserat och är uppdelade i tre team med inköpare och upphandlare som ansvarar för olika inköpskategorier. Inköpsvolymen uppgår till 1,1 miljarder kronor per år, där den största inköpskategorin är utbildningstjänster, främst från universitet och högskolor. Andra betydande kategorier inkluderar IT, konsulter och bemanning, samt kommunikations- och mötestjänster.
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer upphandlingskonsulten att få arbeta inom olika inköpskategorier över tid och inte bara arbeta med avrop och upphandling, utan också uppgifter kopplade till avtalshantering och uppföljning.
Några exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
• hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• göra självständiga upphandlingar
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU/LUF
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du även uppfyller dessa krav:
• Avrop från samordnade ramavtal
• Upphandling av tjänster enligt LOU
• Köp av tjänster mellan upphandlande myndigheter där LOU ej tillämpas
Du erbjuds
Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår fram till 2025-03-31, med möjlighet till förlängning om 12 månader. Uppdraget är på heltid 100 % där arbete normalt utföras på vardagar (helgfri måndag-fredag) kl. 07:00/08:00-15:30/16:30. Konsulten kommer att vara placerad på enheten för inköp och upphandling, på avdelningen för verksamhetsstöd. Myndigheten finns i Stockholm på Svetsarvägen 16 i Solna Business Park.
Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund med en god kontakt med din konsultchef och andra förmåner. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se eller Therese Sundin på therese.sundin@jurek.se .
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52