Upphandlare sökes till skolverket i Stockholm

Upphandlare sökes till skolverket i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en upphandlare med erfarenhet inom den offentliga sektorn.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Myndighetens enhet för inköp och upphandling består idag av 14 personer och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. De arbetar kategoribaserat och är uppdelade i tre team med inköpare och upphandlare som ansvarar för olika inköpskategorier. Inköpsvolymen uppgår till 1,1 miljarder kronor per år, där den största inköpskategorin är utbildningstjänster, främst från universitet och högskolor. Andra betydande kategorier inkluderar IT, konsulter och bemanning samt kommunikations- och mötestjänster.
Tjänstgöringsgraden är 100% och man arbetarvardagar (helgfri måndag-fredag) mellankl. 07:00/08:00-15:30/16:30. Möjlighet till distansarbete finns med upp till 50%, uppdraget är till och med i slutet av mars2025,eventuell förlängning upp till 12 månader till.
Man kommer att vara placerad på enheten för inköp och upphandling, på avdelningen för verksamhetsstöd. Myndigheten finns i Stockholm på Svetsarvägen 16 i Solna Business Park. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.För att vara aktuell behöver man kunna lämna tidigarereferensuppdrag.Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att få arbeta inom olika inköpskategorier över tid och inte bara arbeta med avrop och upphandling utan också uppgifter kopplade till avtalshantering och uppföljning. Du kommer även att hantera följande arbetsuppgifter bland annat:
Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
Göra självständiga upphandlingar
Göra självständiga avrop från statliga ramavtal

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare ellerlikvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper inom LOU/LUF
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg, exempelvisTendSign, Mercell
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Meriterande
Hantering av avrop från samordnade ramavtal
Upphandling av tjänster enligt LOU
Köp av tjänster mellan upphandlande myndigheter där LOU ej tillämpas


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10oktober2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024